Мета і завдання дисципліни «Адаптивні системи керування і контролю»
1. Мета вивчення дисципліни вирішення завдань автоматизації технологічних процесів із використанням сучасних технічних засобів.
2. Завдання вивчення дисципліни є оволодіння теорією адаптивних і оптимальних систем керування та контролю динамічних систем та технологічних процесів з подальшим вивченням методів та засобів аналізу і синтезу складних систем.
3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі (Тема 4. Самоналагоджувані системи керування)
Загальні компетентності
ЗК1.
Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (Практичне заняття № 2. Синтез оптимальних систем
автоматичного керування за допомогою методу динамічного програмування)
ЗК2. Здатність генерувати
нові ідеї (креативність) (Самостійне заняття № 5. Розв´язати задачу синтезу керування лінійної системи
автоматичного керування моделі поздовжнього руху літального апарата)
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (Практичне заняття № 1. Синтез та аналіз термінальних систем автоматичного керування)
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті (Тема 5. Ідентифікація об’єктів керування)
Спеціальні
(фахові, предметні) компетентності
спеціальності
СК4. Здатність аналізувати виробничо-технологічні системи і комплекси як об’єкти автоматизації, визначати способи та стратегії їх автоматизації та цифрової трансформації (Самостійне заняття № 4. Адаптивні системи керування машинобудівним виробництвом)
СК5. Здатність інтегрувати знання з інших галузей, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні наукових досліджень (Лабораторне заняття № 2. Дослідження модального регулятора).
4. Передумови для вивчення дисципліни
Пререквізити дисципліни:
- Метрологія та загальнотехнічні вимірювання;
- Фізика;
- Електротехніка та електромеханіка;
- Електроніка;
- Проектування систем автоматизації;
- Основи систем автоматизованого проектування;
- Комп'ютерні технології та програмування.
5. Результати навчання
Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
- класифікацію оптимальних і адаптивних систем керування та контролю;
- класифікацію та характерні особливості самонастроювальних систем, принципи побудови;
- типи систем екстремального керування і задачі, що вони вирішують.
вміти:
- аналізувати структуру та алгоритми роботи оптимальної чи адаптивної системи керування та контролю;
- здійснювати синтез оптимального закону керування щодо різних критеріїв оптимальності;
- розробляти структурні схеми систем оптимального керування, алгоритмів функціонування пристроїв, що реалізують оптимальний закон керування;
- розробляти структурні схеми систем адаптивного і екстремального керування;
- досліджувати якість перехідних процесів оптимальної, адаптивної системи на ЦОМ.
- Викладач: Федік Леся
Мета:
Формування знань з основ побудови
промислових контролерів, їх використання та програмування.
Завдання
вивчення дисципліни:
Вивчити сучасні мікропроцесорні
системи управління технологічним обладнанням.
На основі набутих знань студент повинен володіти навиками підготовки і
розв’язку нескладних технічних і організаційних задач автоматизації.
Знати:
- класифікацію промислових контролерів;
- принципи побудови промислових контролерів та їх використання;
- програмування промислових контролерів.
Вміти:
- оцінювати досліджуваний об’єкт;
- під’єднувати промислових контролерів до будь яких пристроїв;
- писати програми для промислових контролерів.
- Викладач: Смолянкін Олег
Мета дисципліни – засвоєння основних навиків роботи з SCADA-системами (програмне забезпечення автоматизованих систем управління технологічним процесом вищого рівня).
Основні завдання вивчення дисципліни - вивчити сучасні системи управління технологічним процесом вищого рівня.
В
результаті вивчення дисципліни
студенти повинні знати:
· алгоритми створення стратегій для SCADA-систем;
· принципи побудови проектів та тренажерів.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
- створювати проекти в SCADA-системах для автоматизованих систем управління технологічним процесом.
- Викладач: Решетило Олександр
Основні завдання вивчення дисципліни - вивчити основи сучасних системи управління технологічним процесом за допомогою ЕОМ.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:
· основи проектування та створення технічного забезпечення для систем комп’ютерно-інтегрованого управління;
· основи проектування та створення програмного забезпечення для систем комп’ютерно-інтегрованого управління.
В результаті вивчення дисципліни студенти повинні вміти:
- проектувати, монтувати та налагоджувати автоматизовані системи керування на основі комп’ютерно-інтегрованого управління.
- Викладач: Решетило Олександр
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни "Основи створення та супроводження банків даних» напряму підготовки 6.050202 – “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” спеціальності Автоматизоване управління технологічними процесами (Шифр за ОПП 6.050202)
Предметом вивчення навчальної дисципліни є використання теорії банків данних для побудови прикладних баз даних, вибір програмних засобів під час проектування баз даних, методологія проектування банків та баз даних.
Навчальна дисципліна ” Основи створення та супроводження банків даних “ – комплексна. Вона складається з двох розділів: " Типи та структури даних. Моделі баз даних", "Проектування баз даних", які є органічним цілим, де одна частина розвиває й доповнює інші.
Основи створення та супроводження банків даних є основою створення прикладних баз данних в автоматизованих системах управління. Вона вивчає структури даних, розробку технічного проекту, розробку алгоритму, розробку програмного забезпечення, впровадження і відлагодження банків даних.
Основи створення та супроводження банків базується структурах даних та моделях баз даних, вивчає застосування цех моделей для створення баз данних в автоматизованих система управління.
Програма вивчення нормативної навчальної дисципліни "Системи автоматизованого проектування» напряму підготовки 6.050202 – “Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології” спеціальності Автоматизоване управління технологічними процесами (Шифр за ОПП 6.050202)
Предметом вивчення навчальної дисципліни є вивчення та проектування САПР, програмного забезпечення систем проектування, вибір технічних засобів під час проектування, методологія проектування.
Навчальна дисципліна ” Системи автоматизованого проектування“ – комплексна. Вона складається з двох розділів: "Автоматизація технологічного проектування", " Автоматизація конструкторського проектування ", які є органічним цілим, де одна частина розвиває й доповнює інші.
Системи автоматизованого проектування є основою проектування систем автоматизованого управління. Вона вивчає перед проектну проробку, розробку технічного проекту, підготовку робочого проекту, монтажно-налагоджувальні роботи на проекті, впровадження і дослідну експлуатацію.
Системи автоматизованого проектування базуються на технологічній розробці схем автоматизації та вивчає встановлені державою стандарти, особливості застосування цього методу до виконання технологічної та графічної проектно-конструкторської документації.
1. Мета і завдання дисципліни «Проектування принципових схем та пунктів управління»
1.1. Мета вивчення дисципліни формування знань з проектування принципових схем та пунктів управління.
1.2. Завдання вивчення дисципліни засвоєння методології проектування принципових схем та пунктів управління.
1.3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, під час професійної діяльності у галузі автоматизації або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів галузі (Тема 2. Розробка принципових релейних схем)
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні (Тема 1. Складання алгоритму роботи схеми)
ЗК2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) (Тема 2. Розроблення структури релейної схеми сигналізації)
ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу (Тема 2. Розроблення структури релейної схеми сигналізації)
ЗК4. Здатність працювати в міжнародному контексті (Тема 1. Загальна характеристика принципових схем)
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності спеціальності
СК4. Здатність аналізувати виробничо-технологічні системи і комплекси як об’єкти автоматизації, визначати способи та стратегії їх автоматизації та цифрової трансформації (Лабораторне заняття 1. Основні правила оформлення технічної документації)
СК5. Здатність інтегрувати знання з інших галузей, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні наукових досліджень (Тема 3. Розробка принципових мікропроцесорних схем)
2.4. Передумови для вивчення дисципліни
Пререквізити дисципліни:
• Метрологія та загальнотехнічні вимірювання;
• Фізика;
• Електротехніка та електромеханіка;
• Електроніка;
• Проектування систем автоматизації;
• Основи систем автоматизованого проектування;
• Комп'ютерні технології та програмування.
2.5. Результати навчання
Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
- розроблення принципових релейних схем;
- розроблення принципових мікропроцесорних схем ;
- проектування схем управління і сигналізації;
- принципові схеми живлення;
- принципові схеми обчислювальних мереж.
вміти:
- складати алгоритм роботи принципової релейної схеми;
- розробляти структурну релейну схему;
- розробляти принципові мікропроцесорні схеми;
- проектувати схеми управління і сигналізації.
- Викладач: Федік Леся
Background Colour
Font Face
Font Size
Text Colour