Мета дисципліни

Сформулювати у студентів комплекс знань з теорії виробництва хліба та борошняних кондитерських виробів, засвоєння закономірностей технологічних процесів у виробництві, шляхи покращення хлібопекарських властивостей борошна. 

Завдання вивчення дисципліни

Вивчення сутності наукових основ використання сировини у виробництві хліба та борошняних кондитерських виробів, наукові основи тістоутворення для виробів з дріжджового та бездріжджового тіста, новітні технології оздоблювальних напівфабрикатів і виробництво нетрадиційних видів тіста.

Результати навчання

Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

- знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій;

- знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення;

- знати і розуміти основні чинники впливу на перебіг процесів синтезу та метаболізму складових компонентів харчових продуктів і роль нутрієнтів у харчуванні людини.

вміти:

- організовувати, контролювати та управляти технологічними процесами переробки продовольчої сировини у харчові продукти, у тому числі із застосуванням технічних засобів автоматизації і систем керування;

- вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі;

- впроваджувати системи управління якістю та безпечністю харчових продуктів.

володіти:

- проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань;

- визначати відповідність показників якості сировини, напівфабрикатів і готової продукції нормативним вимогам за допомогою сучасних методів аналізу (або контролю);

- мати базові навички проведення теоретичних та/або експериментальних наукових досліджень, що виконуються індивідуально та/або у складі наукової групи.

Метою курсу є - формування нового рівня економічного мислення, який відповідав би складності проблем, що стоять перед національним господарством сьогодні і передбачаються в майбутньому. Інженер повинен володіти сучасною методологією аналізу технічних і технологічних систем, обґрунтування ефективних рішень і стратегій.

Інженерні рішення є специфічним результатом діяльності економіста, втілення його знань і досвіду. Від їх якості суттєво залежать кінцеві результати виробництва. Можна вважати загальноприйнятим, що всі керівники і спеціалісти технічних служб повинні володіти не тільки широкою інженерною інтуїцією, але і глибоким економічними знаннями.


Кількість кредитів ECTS – 3, курс – 3, семестр – 6, лекції – 15 год., практичні заняття – 30 год., самостійна робота – 45 год., форма контролю – залік.

 Метою викладання навчальної дисципліни «Основи систем автоматизованого проектування» є формування у студентів комплексу знань і практичних навичок, необхідних для ефективного використання систем автоматизованого проектування при виконанні проектно-конструкторських робіт у процесі освоєння інших загальноінженерних і спеціальних дисциплін, а також у майбутній професійній діяльності.

Основні завдання навчальної дисципліни «Основи систем автоматизованого проектування» є:

– ознайомлення з принципами створення систем автоматизованого проектування;

– вивчення основних САПР, видів забезпечення САПР;

– освоєння методів роботи в САПР конструкторського та технологічного призначення.

 

Компетентності та заплановані результати навчання

Дисципліна «Основи систем автоматизованого проектування» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

 

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.

Загальні компетентності

К01. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності

К02. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями

К04. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій

К07. Здатність працювати в команді.

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

К16. Здатність управляти технологічними процесами з використанням технічного, інформаційного та програмного забезпечення.

К23. Здатність проектувати нові або модернізувати діючі виробництва (виробничі дільниці).


У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 

знати:

ПР01. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій.

ПР02. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.

вміти:

ПР03. Уміти застосовувати інформаційні та комунікаційні технології для інформаційного забезпечення професійної діяльності та проведення досліджень прикладного характеру.

ПР07. Організовувати, контролювати та управляти технологічними процесами переробки продовольчої сировини у харчові продукти, у тому числі із застосуванням технічних засобів автоматизації і систем керування.

ПР12. Вміти проектувати нові та модернізувати діючі підприємства, цехи, виробничі дільниці із застосуванням систем автоматизованого проектування та програмного забезпечення.

 

Зміст дисципліни розкривається в таких темах:

1. Мета створення , принципи побудови та характеристики сучасних САПР обладнання харчових виробництв.

2. Проблема автоматизації проектування обладнання.

3. Інструментальні засоби САПР.

4. Сучасні програмні продукти САПР.

5. Задачі синтезу, аналізу та оптимізації в автоматизованому проектуванні.

6. Допустимі проектні рішення, проектні критерії, цільова функція

7. Створення комплекту робочої документації.

8. Технічне і організаційно-методичне забезпечення.

9. Сучасні САПР та їх тенденції розвитку.


АНОТАЦІЯ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕХНОЛОГІЯ БРОДИЛЬНИХ ВИРОБНИЦТВ»

Нормативна дисципліна для здобувачів першого (бакалаврського) рівня освітньо-професійної програми «Харчові технології» галузі знань 18 Виробництво та технології спеціальності 181 Харчові технології

Кількість кредитів ECTS – 3, курс – 4, семестр – 7, лекції – 30 год., практичні заняття – 15 год., самостійна робота – 45 год., форма контролю – залік.

Метою викладання навчальної дисципліни «Технологія бродильних виробництв» є розширення та поглиблення знань студентів у галузі бродильних виробництв, засвоєння закономірностей технологічних процесів у бродильних виробництвах та вивчення шляхів покращення якісних показників продукції бродильних виробництв.

Основні завдання навчальної дисципліни «Технологія бродильних виробництв»:

- одержати систематичні теоретичні знання щодо технології бродильних виробництв;

- поглибити знання студентів щодо якісних та кількісних показників сировини та продукції бродильних виробництв;

- вивчити технологію виробництва солоду;

- вивчити технологію виробництва ферментних препаратів;

- вивчити технологію виробництва етилового спирту;

- вивчити технологію виробництва пива;

- вивчити технологію виробництва хлібопекарних дріжджів;

- вивчити технологію виробництва харчових органічних кислот;

- вивчити технологію виробництва лікеро-горілчаних виробів;

- вивчити технологію виробництва вина, слабоалкогольних і безалкогольних напоїв;

- вивчити шляхи поліпшення якості виробів бродильних виробництв.

Компетентності та заплановані результати навчання 

Дисципліна «Технологія бродильних виробництв» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.

Загальні компетентності

К01. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності.

К02. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

К05. Здатність до пошуку та аналізу інформації з різних джерел.

К06. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.

К09. Навички здійснення безпечної діяльності.

К10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

К15. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.

К17. Здатність організовувати та проводити контроль якості і безпечності сировини, напівфабрикатів та харчових продуктів із застосуванням сучасних методів.

К18. Здатність забезпечувати якість і безпеку продукції на основі відповідних стандартів та у межах систем управління безпечністю харчових продуктів під час їх виробництва і реалізації.

К19. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.

К20. Здатність укладати ділову документацію та проводити технологічні та економічні розрахунки.

К21. Здатність обирати та експлуатувати технологічне обладнання, складати апаратно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів.

К22. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.

К26. Здатність формувати комунікаційну стратегію в галузі харчових технологій, вести професійну дискусію.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 

знати:

ПР01. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій.

ПР05. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення.

ПР06. Знати і розуміти основні чинники впливу на перебіг процесів синтезу та метаболізму складових компонентів харчових продуктів і роль нутрієнтів у харчуванні людини.

вміти:

ПР02. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.

ПР03. Уміти застосовувати інформаційні та комунікаційні технології для інформаційного забезпечення професійної діяльності та проведення досліджень прикладного характеру.

ПР04. Проводити пошук та обробку науково-технічної інформації з різних джерел та застосовувати її для вирішення конкретних технічних і технологічних завдань.

ПР07. Організовувати, контролювати та управляти технологічними процесами переробки продовольчої сировини у харчові продукти, у тому числі із застосуванням технічних засобів автоматизації і систем керування.

ПР08. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі.

ПР09. Вміти розробляти проекти технічних умов і технологічних інструкцій на харчові продукти.

ПР11. Визначати відповідність показників якості сировини, напівфабрикатів і готової продукції нормативним вимогам за допомогою сучасних методів аналізу (або контролю).

ПР13. Обирати сучасне обладнання для технічного оснащення нових або реконструйованих підприємств (цехів), знати принципи його роботи та правила експлуатації, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових продуктів запроектованого асортименту.

ПР16. Дотримуватися правил техніки безпеки та проводити технічні та організаційні заходи щодо організації безпечних умов праці під час виробничої діяльності.

ПР17. Організовувати процес утилізації відходів та забезпечувати екологічну чистоту виробництва.

ПР18. Мати базові навички проведення теоретичних та/або експериментальних наукових досліджень, що виконуються індивідуально та/або у складі наукової групи.

ПР21. Вміти доносити результати діяльності до професійної аудиторії та широкого загалу з метою донесення ідей, проблем, рішень і власного досвіду у сфері харчових технологій.

Зміст дисципліни розкривається в таких темах:

1. Основна сировина бродильних виробництв.

2. Технологічні схеми різних бродильних виробництв.

3. Виробництво солоду.

4. Виробництво ферментних препаратів.

5. Виробництво етилового спирту.

6. Виробництво пива.

7. Виробництво хлібопекарних дріжджів.

8. Виробництво харчових органічних кислот.

9. Виробництво лікеро-горілчаних виробів.

10. Виробництво слабоалкогольних та безалкогольних напоїв.

Метою викладання навчальної дисципліни  є надання студентам комплексу знань з будови, призначення, принципу роботи, основних регулювань машин та обладнання переробних і харчових виробництв.
призначення, принципу роботи, основних регулювань машин та обладнання
переробних і харчових виробництв.
 Основні завдання навчальної дисципліни
навчальної дисципліни- засвоєння знань з призначення, будови основних видів машин та вузлів, принципу роботи та розрахунку машин переробних і харчових виробництв.
принципу роботи та розрахунку машин переробних і харчових виробництв.
У результаті
вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 
знати:
ПР01. Знати і
розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових
технологій.
вміти:
ПР02. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень
шляхом продовження освіти та самоосвіти.
ПР07. Організовувати, контролювати та управляти технологічними процесами
переробки продовольчої сировини у харчові продукти, у тому числі із застосуванням
технічних засобів автоматизації і систем керування.
ПР12. Вміти проектувати нові та модернізувати діючі підприємства, цехи,
виробничі дільниці із застосуванням систем автоматизованого проектування та
програмного забезпечення.
ПР13. Обирати сучасне обладнання для технічного оснащення нових або
реконструйованих підприємств (цехів), знати принципи його роботи та правила
експлуатації, складати апаратурно-технологічні схеми виробництва харчових
продуктів запроектованого асортименту.
ПР18. Мати базові навички проведення теоретичних та/або експериментальних наукових досліджень, що виконуються індивідуально та/або у складі наукової групи.
групи.
ПР19. Підвищувати ефективність роботи шляхом
поєднання самостійної та командної роботи.


Мета: засвоїти основні закони фізичної та колоїдної хімії, вивчити закони перебігу і напрямку протікання хімічних і фізико-хімічних процесів, стану хімічної рівноваги, швидкості і механізму реакцій, властивостей речовин в різних агрегатних станах, оцінити використання поверхневих явищ, колоїдно-хімічних процесів, дисперсних водних систем, які зустрічаються в різноманітних технологічних процесах та сформувати на цій основі науковий світогляд фахівців вищої кваліфікації, що будуть працювати інженерами умовах підприємств харчової промисловості.

Основні завдання:

-     сприяти розвиткові у студентів хімічного мислення і діалектичного світогляду;

-     добитися твердого засвоєння студентами основних теорій і законів фізичної та колоїдної хімії, закономірностей фізико-хімічних процесів, що відбуваються при одержанні і модифікації матеріалів;

-     ознайомити студентів з лабораторними прийомами, технікою виконання експериментів та фізико-хімічних розрахунків;

-     виробити навички самостійної роботи в фізико-хімічній лабораторії, оцінки та узагальнення одержаних результатів;

-     подати історію фізичної та колоїдної хімії, показати роль вітчизняних та зарубіжних вчених у розвитку фізичної та колоїдної хімії;

-     показати важливу роль фізичної та колоїдної хімії і фізико-хімічних методів для різних галузей народного господарства, насамперед для харчової промисловості.