Опис дисципліни, її мета, предмет вивчання та результати навчання

Метою викладання навчальної дисципліни «Методи та системи підтримки прийняття рішень» є теоретична та практична підготовка спеціалістів, що включає вивчення змістовних та формалізованих постановок задач прийняття рішень в системах управління, методів їх розв’язання та способів реалізації за допомогою комп’ютерної техніки для управління економічними, виробничими та іншими процесами.

Дисципліна «Методи та системи підтримки прийняття рішень» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в ході професійної діяльності у галузі професійної освіти або у процесі навчання, що передбачає застосування окремих методів і положень педагогічної науки та характеризується невизначеністю умов і необхідністю врахування комплексу вимог здійснення професійної та навчальної діяльності.

Науковою основою вивчення дисципліни є зміст багатьох літературних джерел, що видані видатними видавництвами на різних мовах, а також комп’ютерні засоби.

Методологічною основою викладання дисципліни є загальні методи тестування програмних проектів та систем, які поєднують теоретичні та лабораторні заняття разом з самостійною роботою студента.

Спеціальні (предметні) компетентності: здатність керувати навчальними/розвивальними проектами; здатність до раціонального підбору, експлуатації, удосконалення, модернізації технічного обладнання та комп’ютерного устаткування на основі знань про основи та принципи його функціонування й побудови; здатність до системного аналізу технічних і педагогічних систем, процесів та ситуацій, вивчення передового виробничого та педагогічного досвіду, впровадження досягнень вітчизняної й зарубіжної науки і техніки.

Здатність вибудовувати траєкторію власного кар'єрного та професійного розвитку.

Програмні результати навчання: студент повинен знати сутність та технологію прийняття управлінських рішень; методи пошуку, прийняття та обґрунтування управлінських рішень у педагогічній діяльності, прогнозування їхніх наслідків та оцінювання ефективності; моделі, методи та критерії прийняття управлінських рішень як в умовах визначеності, так і в умовах невизначеності, ризиків та конфліктів; моделі й методи прийняття управлінських рішень у прогнозуванні розвитку педагогічної діяльності.

В результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти:  самостійно та вільно орієнтуватися у теоретико-методологічних засадах пошуку та прийняття управлінських рішень; аналізувати проблемну ситуацію, визначати основні ризики, що впливають на результат педагогічної діяльності; обирати та застосовувати адекватні критерії оцінювання якості та ефективності проектів управлінських рішень; застосовувати комп'ютерну техніку та сучасні програмні засоби з метою розв'язання задач прийняття управлінських рішень у педагогічній діяльності.

Пререквізити та постреквізити дисципліни

Базові знання та навички в галузі освітньої діяльності з основ підготовки та обґрунтування управлінських рішень у сфері менеджменту педагогічної діяльності при вирішенні конкретних питань в управлінні освітньою діяльністю.


Мета вивчення дисципліни – формування загальних та професійних компетентностей в галузі/сфері цифрових технологій у професійній освіті, завдяки яким майбутні фахівці зможуть вирішувати складні нестандартні завдання та практичні проблеми професійної освіти, комплексно та креативно застосовувати методи і засоби сучасних цифрових освітніх технологій при реалізації педагогічного процесу в навчальних закладах різного рівня акредитації.

Зміст і структуру дисципліни розроблено з урахуванням специфіки навчальної діяльності ІТ-спеціаліста-педагога, яка включає два компоненти – технічний, як фахівця з інформаційних технологій, та педагогічний, як викладача професійного навчання в галузі цифрових технологій дистанційної освіти.