Реформування вищої освіти та входження України в європейський освітній і науковий простір зумовили зростання вимог до професіоналізму випускників вищих навчальних закладів в умовах ринкової конкуренції.
На сучасному етапі розвитку фізкультурно-спортивний рух є важливим компонентом соціально-культурного життя суспільства. Він являє собою поліфункціональне явище, яке займає провідне місце в фізичній та духовній культурі, виступає відносно самостійною галуззю національного господарства, вносить певний вклад в економіку. Загальний стан цієї сфери та подальший розвиток залежать від організації ефективної структури управління нею.
В сучасних умовах трансформації економіки найважливішою задачею стає формування гнучкої системи управління фізкультурно- спортивною організацією, яка повинна мати таку систему управління, яка забезпечить їй високу ефективність роботи, конкуренто-спроможність та стабільність на ринку. Зростає потреба в керівниках, здатних до підприємництва, риску, конкуренції.
Метою викладання навчальної дисципліни «Управління у сфері фізичної культури і спорту» є оволодіння студентами теоретичними знаннями про систему управління фізкультурним рухом в Україні та світі, формування у них необхідних навичок управлінської діяльності в спортивних організаціях.
- Викладач: Бакіко Ігор
Метою викладання навчальної дисципліни «Чинники
успішного працевлаштування за фахом»
є підготовка студентів до вирішення
проблем працевлаштування, формування у них активності та психологічної здатності
долати невдачі на етапі пошуку роботи, розвиток навичок самопрезентації як
одного з ключових чинників конкурентоспроможності на ринку праці, вміння
використовувати традиційні і новітні методи працевлаштування,
опанування нестандартними ситуаціями, що виникають на співбесіді з
роботодавцями, а також під час проходження випробувального строку на
конкретному робочому місці. Основними завданнями вивчення дисципліни «Чинники успішного працевлаштування» є: - ознайомлення з законодавчо-нормативною базою; - вивчення теоретичних основ та практичних підходів до вирішення проблем
працевлаштування, що досягається в ході реалізації таких завдань, як
активізація власних зусиль людини у пошуку роботи; - формування її впевненості в особистих здібностях і можливостях, подолання
комунікативних та інших психологічних бар'єрів; - набутті навичок написання резюме, оголошень про пошук роботи, співбесід з
роботодавцями.
знати:
- законодавчо-нормативну базу в галузі працевлаштування випускників вищих навчальних закладів;
- характеристику основних функцій підрозділу вищого навчального закладу щодо сприяння працевлаштуванню студентів і випускників;
- агентства з працевлаштування, рекрутингові, кадрові агентства, державні служби зайнятості;
- алгоритм пошуку роботи;
- загальні вимоги до написання резюме, правила складання супровідного листа до резюме;
- процедуру тестування, види тестів;
- процедуру співбесіди з роботодавцем, підготовку до співбесіди;
- правове регулювання трудових відносин.
вміти:
- складати резюме;
- писати есе;
- використовувати всі доступні шляхи пошуку роботи;
- володіти технікою само презентації.
результатів навчання: опанування практичних підходів до вирішення проблем працевлаштування; засвоєння методів збирання, обробки та аналізу інформації стосовно техніки пошуку роботи, ефективності її застосування; орієнтація у конкретних ситуаціях, що виникають в умовах конкуренції на реальному ринку праці; формування відповідних професійних та особистісних якостей для успішного працевлаштування; активізація власних зусиль у пошуку роботи, формуванні впевненості в особистих здібностях і можливостях, подоланні комунікативних та інших психологічних бар'єрів; формування уміння розробляти індивідуальні програми кар’єрного зростання, презентувати власний професійний та творчий потенціал; набуття навичок написання резюме, оголошень про пошук роботи, участі у співбесіді з роботодавцями, особистісної та професійної реалізації під час проходження випробувального строку на конкретному робочому місці.
- Викладач: Radchenko Oleksandr
Матеріали по даному курсу (дисципліні) розміщенні за посиланням:
http://mdl.lntu.edu.ua/course/view.php?id=349
- Викладач: Боярська Інна
Надзвичайна напруженість сучасного тренування створює додаткові труднощі, коли потрібно встановити оптимальний режим роботи і відпочинку, їх чергування у рамках структурних утворень тренувального процесу, забезпечити адекватні умови для повноцінного виконання спортсменом роботи різної спрямованості й ефективного перебігу спеціальних адаптаційних реакцій в організмі після неї, що помітно впливає на дієвість змагальної діяльності. Великі обсяги та інтенсивність тренувальних і особливо змагальних навантажень сучасного спорту призводять до поширення травматизму, що в свою чергу, негативно позначається на якості підготовки у різних видах спорту від 30 до 70 % спортсменів.
Це викликає нагальну потребу проведення досліджень з проблеми оптимізації тренувальних і змагальних навантажень для досягнення максимального тренувального і змагального ефекту. Така побудова процесу підготовки характеризується великими навантаженнями, обсягами та інтенсивністю тренувальної роботи і водночас створює умови для ефективного формування адаптаційних можливостей, а також забезпечує профілактику переадаптації, усуває ризик завдати шкоду здоров’ю спортсменів.
У фаховій підготовці вчителів фізичної культури та тренерів викладання курсу медико-фізіологічних основ програмування у спорті посідає важливе місце. Адже без знань і розумінь узгодженої роботи функціонування усіх систем людського тіла, скоординованими зв’язками усіх клітин та тканин під час фізичного навантаження, не можливо ефективно здійснювати навчальну і виховну роботи в школі, навчально-тренувальний процес у ДЮСШ, зокрема правильно дозувати фізичне навантаження учнів і спортсменів.
Фізична активність є особливим фізіологічним станом людини, при якому зусилля організму спрямовані на подолання фізичного опору навколишнього середовища. Під час занять спортом (якщо фізичне навантаження не перевищує фізіологічно допустиму) в організмі людини відбувається ряд адаптивних процесів, які допомагають людині пристосуватися до умов регулярного фізичного навантаження. Якщо ж ступінь фізичного навантаження набагато перевищує фізичний потенціал людини, можуть виникнути різні порушення здоров'я: перетренованність, хронічна втома, різні захворювання.
Медико-фізіологічні основи фізичного виховання та спорту мають тісні міжпредметні зв’язки з низкою інших біологічних дисциплін: спортивною медициною, фізіологією людини, фізіологією спорту, гігієною, лікувальною фізичною культурою, спортивним масажем, анатомією, біохімією спорту, психологією та педагогікою.
Метою даної дисципліни є формування у майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту визначеного рівня знань щодо змін функцій організму та механізмів їх регуляції під впливом спортивної діяльності у різних видах спорту та обґрунтувань практичних заходів з підвищення її ефективності на основі закономірностей функціонування організму людини та процесів його адаптації до фізичних навантажень.
- Викладач: Melnyk Svitlana
Мета вивчення дисципліни
- практична: формування у студентів загальних та професійно орієнтованих комунікативних мовленнєвих компетенції (лінгвістичної, соціолінгвістичної і прагматичної) для забезпечення їхнього ефективного спілкування в академічному та професійному середовищі;
- освітня: формування у студентів мовної компетенції (декларативні знання, вміння та навички, компетенцію існування та вміння вчитися), необхідної у різних наукових середовищах (університет й інші інституції), у які вони залучаються; мовної компетенції; сприяння розвитку здібностей до самооцінки та здатності до самостійного навчання;
- пізнавальна: залучення студентів до таких академічних видів діяльності, які активізують і далі розвивають увесь спектр їхніх пізнавальних здібностей;
- розвиваюча: допомога студентам у формуванні загальних компетенцій з метою розвитку їх особистої мотивації, зміцнення впевненості студентів як користувачів мови, а також їх позитивного ставлення до вивчення мови;
- соціальна: сприяння становленню критичного самоусвідомлення та вмінь спілкуватися і робити вагомий внесок у міжнародне середовище, що постійно змінюється;
- соціокультурна: досягання широкого розуміння важливих і різнопланових міжнародних соціокультурних проблем, для того щоб діяти належним чином у культурному розмаїтті професійних та академічних ситуацій.
Основні завдання вивчення дисципліни «Іноземна мова професійного спрямування»
- набуття навичок практичного володіння іноземною мовою в різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, зумовленої професійними потребами; одержування новітньої фахової інформації з іноземних джерел;
- користування усним монологічним та діалогічним мовленням у межах побутової та фахової тематики;
- переклад з іноземної мови на рідну текстів загальнонаукового та фахового характеру;
- реферування та анотування суспільно-політичної та фахової літератури рідною та англійською мовами.
- Викладач: Губіна Алла