Мета дисципліни – викладення основних принципів побудови та функціонування сучасних ГНСС й СРСЗ, а також навчання студентів використанню цих систем для вирішення транспортних задач.

         2.2. Основні  завдання  вивчення  дисципліни

-         ознайомлення з основами побудови і функціонування сучасних ГНСС і СРСЗ;

-         вивчення особливостей використання ГНСС і СРСЗ в сучасних та перспективних транспортних системах;

-         навчити студентів ефективно використовувати сучасне супутникове навігаційне і телекомунікаційне обладнання для вирішення транспортних задач;

-         навчити студентів обирати з усього навігаційного обладнання, що пропонується на ринку, таке, яке найкраще підходить для вирішення транспортних задач;

На базі здобутих знань майбутні фахівці-транспортники зможуть обирати конкретні типи обладнання ГНСС та СРСЗ для використання в різних експлуатаційних умовах і вирішення різних задач.

 

2.3.    Вимоги  до  вмінь  і  знань  студентів

В  результаті  вивчення  дисципліни  студенти  повинні  знати:

-         класифікацію технічних засобів навігації і методів навігаційних визначень;

-         класифікацію ГНСС і СРСЗ;

-         загальні принципи функціонування ГНСС і СРСЗ;

-         призначення, склад, основні експлуатаційно-технічні характеристики ГНСС GPS, ГЛОНАС, ГАЛІЛЕО;

-         основні методи отримання і обробки навігаційної інформації в сучасних супутникових системах;

-         призначення структуру та принципи функціонування системи КОСПАС-САРСАТ;

-         основні тенденції розвитку й удосконалення СРНС та СРСЗ (як існуючих, так і тих, що розробляються);

В  результаті  вивчення  дисципліни  студенти  повинні  вміти:

-         обґрунтовувати основні експлуатаційно-технічні характеристики СРНС та СРСЗ;

-          проводити порівняльний аналіз систем за різними показниками якості;

-          самостійно вивчати принципи побудови і основні характеристик нових типів СРНС і СРСЗ;

-         класифікувати навігаційне і телекомунікаційне обладнання, що використовуються у диспетчерських системах управління транспортом;

-         здійснювати вибір потрібного програмного забезпечення для створення диспетчерських систем управління транспортом, що використовують супутникові технології;

-         використовувати канали супутникового зв’язку і телекомунікаційні мережі для збору навігаційної інформації і управління транспортом.

 


У навчальній дисципліни розглянуті питання створення та  практичного використання інформаційних систем (ІС) для експлуатації транспорту. Програма включає класифікацію інформаційних систем та розгляд стандартів, які регламентують організацію відкритих систем передачі та обміну даними, етапів розробки та впровадження ІС. Розглянуто моделі організації даних та використання систем керування базами даних. для розробки ІС. Основна увага приділена реляційним базам даних і   СКБД системі Microsoft Access. Для створення ІС рекомендовано використання CASE – технологій. Також розглянуті питання організації  роботи комп’ютерних мереж і приділена увага використанню геоінформаційних технологій, як основи ІС транспорту.