Мета вивчення дисципліни

Метою викладання навчальної дисципліни «Психології вищої щколи» є формування уявлень про психологічні чинники і детермінанти організації педагогічного процесу у вищій школі, управління цим процесом згідно структури та функцій конкретних підрозділів ЗВО, про соціально-психологічні явища, які опосередковують та зумовлюють процеси навчання і виховання.

Завдання вивчення дисципліни

-       інтеграція та систематизація набутих у процесі професійного навчання знань про психологічні передумови підвищення якості вищої освіти;

-       опанування знань про психологічні особливості студентського періоду життя людини й усвідомлення закономірностей професійного становлення і особистісного зростання майбутніх фахівців;

-       формування професійного мислення магістрантів, набуття ними досвіду творчого використання психологічних знань для вирішення конкретних завдань навчально-професійної та майбутньої науково-педагогічної діяльності;

-       сприяння професійному самовизначенню та набуттю магістрантами професійно-педагогічної ідентичності через усвідомлення психологічних особливостей науково-педагогічної діяльності та передумов її опанування.

Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні завдання та проблеми в галузі освітніх, педагогічних наук, професійній діяльності, в процесі навчання, що передбачає застосування відповідних освітніх, педагогічних інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.

Загальні компетентності

-        Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

-        Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

-        Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

-        Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

-        Вміння виявляти, ставити  та вирішувати проблеми.

-        Навички міжособистісної взаємодії.

Фахові компетентності спеціальності

-        Уміння розпізнавати та враховувати різноманітність осіб, здійснювати індивідуальний супровід в освітньому процесі.

-        Обізнаність з різними рівнями суб’єкт-суб’єктної  взаємодії учасників освітнього процесу.

-        Здатність до консультування з питань освітньої теорії і практики.

-        Здатність до забезпечення позитивної динаміки навчальних досягнень суб’єктів освітньої діяльності.

-        Здатність проєктувати та реалізовувати навчання осіб з особливими освітніми потребами.

-        Здатність здійснювати психолого-педагогічну діагностику вивчення

-        особливостей психофізичного розвитку, потенційних можливостей, потреб і досягнень людей з особливими освітніми потребами.

-        Здатність визначати і застосовувати методи психолого-педагогічної корекції у роботі з людьми з особливими освітніми потребами.

Передумови для вивчення дисципліни

Пререквізити дисципліни:

-       Методика професійного навчання

-       Педагогічна майстерність

-       Креативні технології навчання

-       Педагогіка

-       Психологія

-       Професійна педагогіка

Результати навчання.

Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

-        Знати, розуміти та інтерпретувати вивчене, пояснити факти, правила, принципи вивченого матеріалу, прагне до професійного саморозвитку.

-        Знати, розуміти й критично осмислювати нові педагогічні ідеї, застосовувати інноваційні технології та методики в освітньому процесі.

-        Знати розрізняти, критично осмислювати, використовувати традиційні та інноваційні підходи, принципи, методи, прийоми навчання та організацію професійної діяльності, розробляти методичне забезпечення.

вміти:

-        Вміти здійснювати ділову виробничу (професійну) комунікацію, може забезпечувати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-якій формі.

-        Вміти здійснювати системний аналіз технічних і педагогічних систем, процесів та ситуацій, вивчати передовий виробничий та педагогічний досвід, впровадження досягнень вітчизняної й зарубіжної науки і техніки у межах курсової та практичної підготовки (виробниче навчання, практики тощо).

-        Вміти розробляти проекти професійної підготовки фахівця на глобальному й етапних рівнях, керуючись результатами аналізу його професійної діяльності, вимог щодо виконання посадових обов’язків, вихідних умов організації навчально-виховного процесу та визначаючи цілі, зміст й оптимальні технології  підготовки.

-        Вміти реалізовувати освітні проекти за допомогою доцільних вербальних та невербальних засобів спілкування, управляти пізнавальною діяльністю суб'єктів виробничого й освітнього процесів.

-        Вміти демонструвати винахідливість, креативність, оригінальність під час техніко-технологічного та педагогічного проектування, вирішення виробничих та педагогічних ситуацій, що пов’язано мінливими умовами організації праці.

-        Вміти здійснювати систематичний контроль виробничого або педагогічного процесів та швидко їх корегувати за допомогою відповідних додаткових технологій.