Дисципліна «Рослинництво» спрямована на формування у здобувачів рівня вищої освіти "бакалавр" загальних та фахових компетентностей щодо вирощування польових культур, особливостей їхнього росту та розвитку, вимог до факторів середовища, сучасних прийомів і технологій вирощування високоврожайних сортів кращої якості за мінімалізації робочої сили та грошових витрат.

Дисципліна «Рослинництво» зорієнтована на вивчення таких питань, як: 

біологічні особливості головних сільськогосподарських культур, що вирощують в Україні, 

сучасні технології вирощування сільськогосподарських культур залежно від особливостей агрокліматичної зони господарювання, 

методичні основи польових досліджень в агрономії, 

завдання та тенденції розвитку рослинницької галузі в Україні, 

промислове значення, різноманітність використання, поширення та потенціали урожайності польових культур і приклади їхньої високої реалізації у виробництві.

Метою вивчення дисципліни є формування систематизованого комплексу знань та практичних навичок з еколого-біологічних та агрохімічних основ рослинництва, як основи для впровадження прогресивних технологій вирощування високих та екологічно чистих урожаїв сільськогосподарських культур у різних ґрунтово-кліматичних умовах України.

Завдання дисципліни полягає у засвоєнні сучасних прогресивних технологій вирощування польових культур в умовах різних форм власності і господарювання; сутності, принципів та методів програмування врожаїв; вимог державного стандарту щодо якості рослинницької продукції та шляхи її поліпшення; заходів щодо зменшення до мінімуму втрат урожаю під час збирання, транспортування, післязбиральної обробки та зберігання.

Результати навчання (з урахуванням soft skills)

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен оволодіти наступними компетентностями:

Інтегральна компетентність:

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з агрономії, що передбачає застосування теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності:

ЗК 6. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.

ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

ЗК 11. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

Фахові компетентності:

ФК 1. Здатність використовувати базові знання основних підрозділів аграрної науки (рослинництво, землеробство, селекція та насінництво, агрохімія, плодівництво, овочівництво, ґрунтознавство, кормовиробництво, механізація в рослинництві, захист рослин).

ФК 2. Здатність вирощувати, розмножувати сільськогосподарські культури та здійснювати технологічні операції з первинної переробки і зберігання продукції.

ФК 3. Знання та розуміння основних біологічних і агротехнологічних концепцій, правил і теорій, пов’язаних із вирощуванням сільськогосподарських та інших рослин.

ФК 4. Здатність застосовувати знання та розуміння фізіологічних процесів сільськогосподарських рослин для розв’язання виробничих технологічних задач.

ФК 8. Здатність розв’язувати широке коло проблем та задач у процесі вирощування сільськогосподарських культур шляхом розуміння їх біологічних особливостей та використання як теоретичних, так і практичних методів.

ФК 9. Здатність управляти комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у конкретних виробничих умовах.

Soft skills:

- комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички створення, керування й побудови відносин у команді.

- уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації.

- керування часом – уміння справлятися із завданнями вчасно.

- гнучкість і адаптивність: гнучкість, адаптивність і здатність мінятися; уміння аналізувати ситуацію, орієнтування на вирішення проблем.

- лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати рішення; уміння встановлювати мету, планувати.

- особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.


Мета курсу: сформувати у студента компетенції, знання, уміння і навички для реалізації професійної діяльності за спеціальністю, пізнання закономірностей спадковості та мінливості, практичне застосування генетики як теоретичної основи селекції, насінництва, біотехнології рослин.

Завдання

-опанувати знаннями, вміннями та навичками задля вирішення професійних завдань за використання методів генетики як науки (гібридологічного, цитологічного, фізико-хімічного, онтогенетичного тощо);

 -розробка алгоритму вирощування сільськогосподарських культур за умови максимального використання спадкового потенціалу із метою підвищення їхньої продуктивності;

Засвоївши дисципліну «Генетика» майбутні бакалаври повинні володіти сукупністю загальних та професійних компетентностей для складання програм і планів вирощування високоякісної товарної продукції сільськогосподарських культур, насіннєвого матеріалу, що зберігає сортову чистоту, біологічні та урожайні якості;

У результаті вивчення дисципліни «Генетика» бакалаври спеціальності 201 «Агрономія» набудуть наступні компетентності:

Інтегральна компетентність

Здатність розв'язувати фахові спеціалізовані складні задачі та практичні проблеми професійної діяльності у садівництві і виноградарстві або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності

ЗК 03 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 

ЗК 06 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; 

ЗК 09 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. 

Фахові компетентності

ФК 03 Здатність використовувати на практиці основні біологічні і агротехнологічні концепції, правила і теорії, пов’язані з плодовими, овочевими рослинами і виноградом; 

ФК 06 Здатність застосовувати методи статистичної обробки дослідних даних, пов’язаних з технологічними та селекційними процесами у плодівництві, овочівництві і виноградарстві. 

Результати навчання

РН 06 Демонструвати знання й розуміння фундаментальних розділів природничих і математичних наук в обсязі, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених освітньою програмою;

РН 07 Демонструвати знання і розуміння принципів фізіологічних процесів рослин в обсязі, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених освітньою програмою; 

РН 08 Володіти методами опрацювання даних в агрономії.

Мета вивчення дисципліни.

Метою вивчення дисципліни «Технологія зберігання та переробки продукції рослинництва» є формування у майбутніх фахівців знань, вмінь та навиків щодо сучасних технологій зберігання та переробки сільськогосподарської продукції. Планування цілісних науково обґрунтованих систем з комплексом незмінних, взаємопов’язаних елементів, сутність яких полягає у зберіганні, переробці та якості сільськогосподарської продукції. Формування у фахівців знання повного процесу виробництва продукції рослинництва, яка у післязбиральний період потребує зберігання, переробки та транспортування.

Завдання вивчення дисципліни

Набуття практичних навичок із зберігання та переробки сільськогосподарської продукції на підставі глибоких знань біологічних та фізіологічних особливостей культур, з урахуванням особливостей та технологій зберігання та переробки сільськогосподарської продукції.

Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з агрономії, що передбачає застосування теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов

 

Загальні компетентності

ЗК07. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

 

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

ФК02. Здатність вирощувати, розмножувати сільськогосподарські культури та здійснювати технологічні операції з первинної переробки і зберігання продукції.

ФК09. Здатність управляти комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у конкретних виробничих умовах.

 

Програмні результати навчання:

ПРН10. Аналізувати та інтегрувати знання із загальної та спеціальної професійної підготовки в обсязі, необхідному для спеціалізованої професійної роботи у галузі агрономії.

ПРН11. Ініціювати оперативне та доцільне вирішення виробничих проблем відповідно до зональних умов.

ПРН15. Планувати економічно вигідне виробництво сільськогосподарської продукції

ПРН16. Організовувати результативні і безпечні умови роботи.

ПРН20. Демонструвати знання з технологічних операцій переробки і зберігання продукції

 


Мета: формування у здобувачів знань і умінь із наукових основ адаптивних систем землеробства, сучасних екологічно безпечних та економічно доцільних заходів агротехніки вирощування і захисту сільськогосподарських культур, проектування раціональних сівозмін, систем ресурсоощадного обробітку ґрунту та протиерозійних заходів, особливостей ведення адаптивних систем промислового, ґрунтозахисного, екологічного, біологічного (органічного) землеробства і землеробства на забруднених територіях.