Метою курсу «Селекція та насінництво рослин" є формування у студентів знань із наукових основ селекції

с/г культур, виведення нових сортів і гібридів окремих культур, а також умінь і практичних навичок планування і організації селекційного процесу та проведення сортовипробування і експертизи сортів та гібридів на відмітність, однорідність та стабільність.

Завдання:

- вивчити теоретичну базу та оволодіти методикою створення вихідного матеріалу;

- надати інформацію з технології створення та формування сортів гібридів, пристосованих до вирощування в господарствах різної форми власності, розмірів і глибини спеціалізації;

- надати інформацію про методи оцінювання селекційних матеріалів на різних етапах селекційного процесу;

- ознайомитись зі специфікою біології цвітіння, запилення і розмноження окремої с/г культури для раціонального  підбору алгоритму проведення селекції;

- ознайомитись із сучасними вимогами споживача, виробника і переробника до нових сортів с/г культур, методикою

сортовипробування і порядком включення нових сортів і гібридів до Реєстру сортів рослин України;

- вміти надати інформацію про ідентифікаційні та господарсько-цінні ознаки сортів, а також організовувати та провести випробування сортів рослин на придатність до поширення в Україні;

- ознайомитись із теоретичними основами розсадництва і насінництва.

Результати навчання (з урахуванням soft skills)

Інтегральна компетентність

Здатність розв'язувати фахові спеціалізовані складні задачі та практичні проблеми у професійній виробничій  діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування положень і методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності:

ЗК06. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності: завдання селекції, розсадництва та насінництва і досягнення в цих галузях ; законодавчу і правову базу селекції та насінництва, розсадництва.

ЗК 7. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях: вміти планувати селекційний процес; вміти розробити принципову модель майбутнього сорту.

Фахові компетентності:

ФК01. Здатність обирати та використовувати базові знання зі спеціалізованих підрозділів аграрної науки (плодівництво, овочівництво, виноградарство, ягідництво, грибівництво, рослинництво, землеробство, селекція та насінництво, агрохімія, ґрунтознавство, механізація, захист рослин): знати завдання селекції, розсадництва та насінництва і досягнення в цих галузях ; законодавчу і правову базу селекції та насінництва, розсадництва; біологічні основи селекції; суть селекційного процесу.

ФК03. Здатність використовувати на практиці основні біологічні і агротехнологічні концепції, правила і теорії, пов’язані з плодовими, овочевими рослинами і виноградом:

- виконувати гібридизацію;

- розрахувати потреби у насінні, сіянцях, садивному матеріалі і площі розсадників сортовипробування;

- складати посівні відомості і схеми розміщення селекційних насаджень і посівів;

- розбивати поле і вирощувати селекційні насадження і посіви;

- проводити добори всіма сучасними методами і підбирати схему добору для кожної культури у відповідності з її біологією і селекційним завданням;

- проводити спостереження і обліки у селекційних насадженнях і посівах.

ФК08. Здатність використовувати факти і досвід новітніх сучасних досягнень у садівництві і виноградарстві:

- розробляти селекційні завдання по окремих овочевих культурах і їхніх групах на підстав аналізу існуючого сортименту складати і виконувати перспективні поточні плани в процесі виведення сортів і гібридів;

- вміти забезпечити типовість сортів плодових культур у насадженнях,

запобігати біологічному та механічному засміченню сортів і гібридів;

- правильно зберігати й використовувати сортовий та гібридний садивний і насіннєвий матеріал.

Soft skills:

- комунікативні навички: письмове, вербальне й невербальне спілкування; - уміння грамотно спілкуватися по e-mail; вести суперечки і відстоювати свою позицію, спілкування в конфліктній ситуації; навички творення, керування й побудови відносин у команді.

- уміння виступати привселюдно: навички, необхідні для виступів на публіці; проводити презентації.

- керування часом - уміння справлятися із завданнями вчасно.

- гнучкість і адаптивність: гнучкість, адаптивність і здатність мінятися; уміння аналізувати ситуацію, орієнтування на вирішення проблем.

- лідерські якості: уміння спокійно працювати в напруженому середовищі; уміння ухвалювати рішення; уміння встановлювати мету, планувати.

- особисті якості: креативне й критичне мислення; етичність, чесність, терпіння, повага до навколишніх.

Мета вивчення дисциплінидати знання студентам про застосуваннюя прогресивних технологій захисту рослин, зокрема, біологічного методу, який є екологічно чистим

Завдання  вивчення дисципліни  навчити студентів ефективно і грамотно застосовувати біологічний метод захисту рослин у сільськогосподарському виробництві.


Мета вивчення дисципліни: передбачає ознайомлення студентів із прогресивними та новими технологіями обробітку ґрунту сучасними конструкціями сільськогосподарських машин. А також засвоєння навичок для науково-обґрунтованого застосування даних технологій і машин.

Завдання вивчення дисципліни: формування у студентів основ, які пов’язані з сучасними системами, машинами і технологічними процесами обробітку грунту; володіння будовою основних конструкторських елементів обладнання, яке використовується при обробітку грунту; володіння об’єктивними оцінками раціонального землеробства. 

Загальні компетентності:

1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.

4. Прагнення до збереження навколишнього середовища. 

Фахові компетентності спеціальності

1. Здатність проектувати механізовані технологічні процеси сільськогосподарського виробництва, використовуючи основи природничих наук

2. Здатність використовувати у фаховій діяльності знання будови і технічних характеристик сільськогосподарської техніки для моделювання технологічних процесів аграрного виробництва.

 Результати навчання.

1. Здатність демонструвати знання і розуміння дисциплін професійної підготовки (агрометеорології, агрохімії, ґрунтознавства, землеробства, ентомології та фітопатології, меліорації земель, механізації виробничих процесів, та ін.) в обсязі, необхідному для спеціалізованої професійної роботи у галузі сільськогосподарського виробництва.

2. Здатність координувати, інтегрувати й удосконалювати організацію виробничих процесів у сільськогосподарському виробництві.

3. Вдосконалювати знання і навички за допомогою довідкової та нормативної літератури, відповідної документації для вирішення виробничих завдань, пов’язаних з професійною діяльністю. 

Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:

знати:

-     тенденції та особливості технологічних процесів у сільськогосподарському виробництві;

-     шляхи мінімізації затрат енергоресурсів у технологічних процесах сільськогосподарського виробництва;

-     методологію, сучасні тенденції та актуальні проблеми в удосконаленні технічних засобів. 

вміти:

-      застосовувати набуті знання у практичній діяльності;

-      розробляти моделі технологічного обладнання для створення виробничих процесів;

-      вибирати енергозберігаюче обладнання при проектуванні сільськогосподарських процесів;

-      вести конструктивну дискусію, аналізувати інформацію, аргументувати свою позицію.

2 МЕТА ТА ЗАВДАННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

2. Мета і завдання дисципліни «Захист рослин»

2.1. Мета вивчення дисципліни.

Захист рослин – дисципліна, що вивчає системи захисту сільськогосподарських культур від шкідливих організмів з метою отримання оптимуму біологічно повноцінної та екологічно чистої продукції залежно від обраних напрямків землеробства, економічних та природоохоронних параметрів. Метою викладання курсу „Захист рослин” є опанування студентами сучасними теоретичними знаннями та практичними навичками з питань захисту сільськогосподарських культур від шкідливих організмів і навчити його на основі знання досягнень науки і передового досвіду самостійно впроваджувати в виробництво інтегровані системи захисту посівів і плодово-ягідних насаджень у виробничих умовах різних форм господарювання.

2.2. Завдання вивчення дисципліни

Надати глибокі знання щодо особливостей розвитку шкідливих організмів, місця мешкання окремих фаз їх розвитку, фенології та екології, навчити своєчасно виявляти, правильно встановлювати видову належність і на підставі економічних порогів шкідливості (ЕПШ) правильно підбирати ефективний комплекс заходів обмеження їх чисельності, не шкідливий для корисної фауни та довкілля.

Основним завданням дисципліни є здійснення захисту рослин від шкідливих організмів з урахуванням екологічних проблем.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

здатність використовувати базові знання основних підрозділів аграрної науки (рослинництво, землеробство, селекція та насінництво, агрохімія, плодівництво, овочівництво, ґрунтознавство, кормовиробництво, механізація в рослинництві);

здатність застосовувати знання та розуміння фізіологічних процесів сільськогосподарських рослин для розв’язання виробничих технологічних задач;

здатність науково обґрунтовано використовувати добрива та засоби захисту рослин з урахуванням їх хімічних і фізичних властивостей та впливу на навколишнє середовище.

2.5. Результати навчання.

Згідно розробленої програми студенти-агрономи повинні оволодіти знати:

предмет вивчення, мету та завдання курсу;

основні поняття та терміни;

нормативно-правову базу;

науково-теоретичні основи захисту рослин, сучасний стан та перспективи розвитку хімічного та біологічного методів захисту рослин, шляхи удосконалення асортименту засобів захисту рослин та вимоги до них;

принципи класифікації та санітарно - гігієнічні основи використаня пестицидів, регламент їх застосування;

технологію обробки посівів сільськогосподарських культур та насіння пестицидами;

основи агрономічної токсикології, вплив пестицидів на навколишнє середовище,

 

вміти:

вільно оперувати основними термінами та поняттями курсу;

визначати хвороби, шкідники та бур’яни сільськогосподарських культур;

планувати та здійснювати заходи із захисту рослин та поліпшення стану сільськогосподарських культур;

аналізувати інформацію про домінуючі види шкідливих організмів і ступінь їх загрози для сільськогосподарських культур

застосовувати знання з курсу мікробіології, фітопатології, гербології, ентомології при розробці заходів захисту сільськогосподарських культур від шкідливих організмів;

проводити фітосанітарну діагностику хвороб рослин, комах, кліщів, нематод, гризунів та бур'янів за новітніми принципами і методами

ефективно і грамотно застосовувати пестициди у сільському господарстві;

розраховувати необхідні кількості пестицидів, витрати робочої рідини та їх концентрації;

розробляти і застосовувати інтегровані технології захисту рослин:

використовувати елементи біологічного захисту рослин.

користуватися засобами індивідуального захисту та здійснювати першу допомогу при протруєнні пестицидами