2. Мета і завдання дисципліни «Конструювання машин»

2.1. Мета вивчення дисципліни.

Вивчення дисципліни «Конструювання машин» має на меті формування системних знань у студента про сучасні методи, правила та норми конструювання машин.

Вивчення дисципліни сприяє розвитку інженерних підходів до вирішення виробничих завдань, у тому числі вміння аналізувати, узагальнювати, синтезувати нові ідеї, моделювати машини та їх елементи.

2.2. Завдання вивчення дисципліни.

Основні завдання навчальної дисципліни «Конструювання машин»:

– оволодіти методами, правилами і нормами конструювання та розрахунку машин;

– одержати вміння для складання схем машин та розрахункових схем елементів машин.

2.3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.

Інтегральна компетентність.

Здатність особи розв’язувати спеціалізовані практичні завдання галузевого машинобудування, що передбачає застосовування певних теорій і методів механічної інженерії та має ознаки комплексності й невизначеності умов.

Загальні компетентності.

ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

ЗК11. Здатність працювати в команді.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності.

ФК4. Здатність втілювати інженерні розробки у галузевому машинобудуванні з урахуванням технічних, організаційних, правових, економічних та екологічних аспектів за усім життєвим циклом машини: від проектування, конструювання, експлуатації, підтримання працездатності, діагностики та утилізації.

ФК5. Здатність застосовувати комп’ютеризовані системи проектування та спеціалізоване прикладне програмне забезпечення для вирішення інженерних завдань в галузі машинобудування.

ФК7. Здатність приймати ефективні рішення щодо вибору конструкційних матеріалів, обладнання, процесів та поєднувати теорію і практику для розв'язування інженерного завдання.

ФК8. Здатність реалізовувати творчий та інноваційний потенціал у проектних розробках в сфері галузевого машинобудування.

ФК10. Здатність розробляти плани і проекти у сфері галузевого машинобудування за невизначених умов, спрямовані на досягнення мети з урахуванням наявних обмежень, розв’язувати складні задачі і практичні проблеми підвищування якості продукції та її контролювання.

ФК11. Здатність вирішувати широкий спектр інженерно-конструкторських задач з використанням теоретичного апарату механіки, методів аналізу та синтезу механізмів і машин, розрахунку та конструювання деталей і вузлів машин.

ФК12. Здатність вирішувати інженерно-конструкторські задачі з використанням засобів автоматизованого проектування та 3-D моделювання.

2.4. Передумови для вивчення дисципліни.

Теоретичною базою вивчення дисципліни є попередні навчальні дисципліни: вища математика, фізика, нарисна геометрія, інженерна та комп'ютерна графіка, матеріалознавство та технологія конструкційних матеріалів, взаємозамінність, стандартизація та технічні вимірювання, теоретична механіка, гідравліка, гідро- та пневмоприводи, опір матеріалів, теорія механізмів і машин, деталі машин, системи автоматизованого проектування машин.

2.5. Результати навчання.

РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі.

РН2. Знання та розуміння механіки і машинобудування та перспектив їхнього розвитку.

РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні.

РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.

РН8. Розуміти відповідні методи та мати навички конструювання типових вузлів та механізмів відповідно до поставленого завдання.

РН9. Обирати і застосовувати потрібне обладнання, інструменти та методи.

РН14. Розробляти деталі та вузли машин із застосуванням систем автоматизованого проектування.

РН15. Застосовувати теоретичні основи механіки, методи аналізу та синтезу механізмів для розрахунку деталей та вузлів машин.

РН16. Використовувати засоби 3-D моделювання у професійній діяльності.

РН17. Експлуатувати та розробляти сучасні технологічні машини, що містять механічну, електромагнітну, електронну, програмну, сполучну, технологічну складові.