Мета вивчення дисциплінисформувати у студентів поняття про визначальне значення ґрунту у природі та суспільстві, надати комплекс знань та умінь щодо раціонального використання та охорони ґрунтів, уникнення негативних наслідків антропогенної діяльності на їх властивості, збереження і відтворення ґрунтової родючості, усвідомити розуміння про ґрунт як природне тіло, засіб виробництва, предмет і продукт праці, об’єкт національного багатства та охорони.

 Завдання вивчення дисципліни - полягає в оволодінні студентами основ знань, щодо генезису, структурного складу ґрунтів, основних процесів ґрунтоутворення, географії ґрунтів, місця і ролі ґрунту, як одного з синтетичних елементів природної оболонки Землі, у процесах функціонування окремих екосистем, біосфери в цілому і людського суспільства зокрема. Саме ґрунти, процеси їх генезису, географічного поширення, зональності і вертикальної поясності, фізико-хімічні, фізико-механічні та ін. властивості ґрунту є об’єктом і предметом вивчення ґрунтознавчої науки. Вивчення ґрунтознавства при підготовці екологів передбачає оволодіння студентами також і практичних навичок застосування комплексу знань про ґрунти при розробці екологічних проектів, оцінок, рекомендацій. А саме, походження, будова і розвиток ґрунтів, фактори ґрунтоутворення, їх географічне розповсюдження; фізика, хімія, біологія, мінералогія ґрунтів; структура ґрунтів; водний, тепловий, повітряний режими ґрунтів; родючість, морфологія і класифікація ґрунтів; екологічні проблеми ґрунтів та шляхи раціонального використання. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні оволодіти навичками ґрунтознавчих методів досліджень; вміти правильно аналізувати можливі позитивні та негативні впливи на ґрунтотворні процеси, які відбуваються внаслідок природних факторів і антропогенних впливів; оволодіти основними методиками лабораторного контролю якості ґрунтів; застосовувати технології керування ґрунтотворними процесами.