Навчальна дисципліна «Геоекологія з основами геохімії» є знання щодо процесів та явищ, що проходять у географічній оболонці Землі, а також про її цілісність, динаміку та диференціацію; розширення знань про основні географічні об’єкти; виховання бережного ставлення до природи, а також знання (система даних) про головні закономірності розподілу, міграції й концентрації хімічних елементів у геосферах Землі (біо-, гідро-, атмофера), а також про природні й техногенні геохімічні чинники, які впливають на стан живих організмів, передусім людини, у цих геосферах.

Мета вивчення дисциплінисформувати у студентів поняття про визначальне значення ґрунту у природі та суспільстві, надати комплекс знань та умінь щодо раціонального використання та охорони ґрунтів, уникнення негативних наслідків антропогенної діяльності на їх властивості, збереження і відтворення ґрунтової родючості, усвідомити розуміння про ґрунт як природне тіло, засіб виробництва, предмет і продукт праці, об’єкт національного багатства та охорони.

 Завдання вивчення дисципліни - полягає в оволодінні студентами основ знань, щодо генезису, структурного складу ґрунтів, основних процесів ґрунтоутворення, географії ґрунтів, місця і ролі ґрунту, як одного з синтетичних елементів природної оболонки Землі, у процесах функціонування окремих екосистем, біосфери в цілому і людського суспільства зокрема. Саме ґрунти, процеси їх генезису, географічного поширення, зональності і вертикальної поясності, фізико-хімічні, фізико-механічні та ін. властивості ґрунту є об’єктом і предметом вивчення ґрунтознавчої науки. Вивчення ґрунтознавства при підготовці екологів передбачає оволодіння студентами також і практичних навичок застосування комплексу знань про ґрунти при розробці екологічних проектів, оцінок, рекомендацій. А саме, походження, будова і розвиток ґрунтів, фактори ґрунтоутворення, їх географічне розповсюдження; фізика, хімія, біологія, мінералогія ґрунтів; структура ґрунтів; водний, тепловий, повітряний режими ґрунтів; родючість, морфологія і класифікація ґрунтів; екологічні проблеми ґрунтів та шляхи раціонального використання. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні оволодіти навичками ґрунтознавчих методів досліджень; вміти правильно аналізувати можливі позитивні та негативні впливи на ґрунтотворні процеси, які відбуваються внаслідок природних факторів і антропогенних впливів; оволодіти основними методиками лабораторного контролю якості ґрунтів; застосовувати технології керування ґрунтотворними процесами.


Основні  завдання  вивчення  дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням»

-  набуття навичок практичного володіння іноземною мовою в різних видах мовленнєвої діяльності в обсязі тематики, зумовленої професійними потребами; одержування новітньої фахової інформації з іноземних джерел;

- користування усним монологічним  та діалогічним мовленням у межах побутової, суспільно-політичної та фахової тематики;

- переклад з іноземної мови на рідну текстів  загальнонаукового та фахового характеру;

- реферування та анотування суспільно-політичної та  фахової літератури рідною та  англійською мовами.

Проведення практичних занять має на меті засвоєння студентами теоретичних та практичних знань для їх подальшого застосування у професійному мовленні.Завданнями проведення практичних занять є:набуття навичок практичного володіння іноземною мовою в різних в


Вивчення курсу " Процесуальний документообіг в екологічній сфері " дає можливість визначити систему правових норм, які специфічним способом регулюють екологічні суспільні відношення з метою досягнення гармонійних відношень між суспільством та природою.  В ході навчання у студентів формується теоретичний рівень знань про сукупність природних, природно-соціальних умов і процесів, природних ресурсів, ландшафтів, природно-антропогенних комплексів, екосистем, життя і здоров’я громадян, що підлягають охороні за допомогою норм екологічного законодавства.

На сучасному етапі розвитку суспільства в результаті всезростаючого антропогенного впливу, в Україні загострилася екологічна криза,  яка характеризується надмірним забрудненням біосфери, виснаженням ресурсів, зниженням екологічної ємності території і, як результат – погіршенням здоров’я і якості життя населення.

Низька екологічна культура суспільства і недостатня професійна підготовка спеціалістів у галузі охорони навколишнього середовища стали одними з першочергових причин виникнення кризових явищ у соціоекосистемах. У Законі України про охорону навколишнього природного середовища вказано, що екологічні знання є обов’язковою кваліфікаційною вимогою для усіх посадових осіб, діяльність яких пов’язана з використанням природних ресурсів та приводить до впливу на стан навколишнього природного середовища. Одним із шляхів вирішення даного завдання є вивчення курсу

" Процесуальний документообіг в екологічній сфері ".

Освоєння теоретичних питань проводиться на основі лекційного матеріалу, а також самостійно по рекомендованій літературі.


         Предметом дослідження дисципліни  є історія виникнення агрономії; напрямки досліджень в агрономії; структурні підрозділи; організаційно-правова основа агрономічних досліджень в Україні; проблеми екологічної освіти; взаємовідносини між людиною і природою.

         Мета викладання дисципліни – оволодіння  студентами основами агрономічних знань,  основними принципами раціонального використання природних ресурсів, вивчення необхідних для подальшого навчання термінів, законів та понять сучасної агрономії.

         Завдання курсу -    ліквідація глобальної екологічної кризи сьогодення, ознайомлення студентів з основами вибраної професії, проблемами, що стоять перед сучасною наукою – агрономією та можливими шляхами їх вирішення.


Різноманітні споживчі товари являються невіддільною частиною життєдіяльності людини. В залежності від потреб товар володіє тими чи іншими споживчими властивостями. Кожна людина може вибрати те, що на її думку, найбільше задовольняє її потреби. Однак при сучасному рівні та об’ємі виробництва недостатньо думати лише про необхідність придбання того чи іншого товару. Важливо знати, наскільки цей товар екологічно безпечний для споживання, враховувати його якість, тривалість використання і той факт,чи буде він безпечний для навколишнього середовища після його використання. Вивченням питань взаємодії товарів з споживачем і навколишнім середовищем займаються фахівці різних областей знань, в тому числі і екологи.

Вивчення студентами-екологами даної дисципліни є необхідною для забезпечення особистої екологічної безпеки у всіх сферах життєдіяльності, а також з метою попередження забруднення оточуючого середовища.

Предметом навчальної дисципліни є: екологічна оцінка впливу товарів народного споживання на стан довкілля, здоров’я людини, як при споживанні товарів, так і при їх виробництві,збереженні та утилізації відходів, що утворюються.

Об’єктом вивчення дисципліни є: товар, продукт людської праці, здатний задовольнити потреби людини у процесі життєдіяльності.

Завдання навчальної дисципліни: Завдання курсу полягає в тому, щоб майбутній фахівець навчився оцінювати вплив товарів народного споживання на навколишнє середовище на всіх стадіях еколого-технологічного циклу товарів – від ресурсно-сировинної, споживчої до утилізаційної, що дозволить забезпечити високі показники якості, безпеки і екологічності споживчих товарів, а також вміти оцінювати ту небезпеку, яку може нести неякісний товар або його компоненти. Крім того, майбутній фахівець повинний знати ресурси навколишнього середовища для виробництва товарів народного споживання, оцінювати вплив навколишнього середовища на безпеку товарів народного споживання, вплив антропогенних факторів на безпеку товарів народного споживання, знати методи контролю за безпекою товарів народного споживання, правові основи забезпечення безпеки товарів народного споживання.

 

   Вимоги до знань і вмінь студентів

За результатами вивчення курсу студенти повинні знати:

-  основні технологічні процеси, що викликають зміни екологічної обстановки і створюють загрозу екологічної безпеки. 

- види техногенного забруднення та їх класифікацію;

- фактори небезпеки товарів народного споживання.

- ресурси навколишнього середовища для виробництва товарів народного споживання;

- вплив навколишнього середовища на безпеку товарів народного споживання;

- вплив антропогенних факторів на безпеку товарів народного споживання;

- небезпеку , що можуть нести неякісні або фальсифіковані вироби;

- методи контролю за безпекою товарів народного споживання;

- правові основи забезпечення безпеки товарів народного споживання.

У результаті оволодіння дисципліною студент повинен вміти:

- визначати ступінь небезпеки виробництва неякісних товарів народного споживання;

- визначати ступінь небезпечного впливу навколишнього середовища на безпеку товарів народного споживання;

- орієнтуватись в способах сертифікації і стандартизації товарів;

- визначати фактори небезпечного впливу на якість товарів на кожній стадії еколого-технологічного циклу.

 

 

Зміст дисципліни розкривається в таких темах:

1. . Екологічні властивості товарів народного споживання. Предмет і завдання екологічної токсикології.;

2. Атмосфера, як ресурс для виробництва товарів народного споживання.;

3.  Гідросфера, як ресурс для       виробництва товарів народного споживання;

4. Ресурси літосфери та ґрунтів для виробництва    товарів народного споживання ; 

5. Ресурси флори та фауни для виробництва товарів народного споживання;

6. Виробнича стадія еколого-технологічного циклу товарів народного споживання;

7. Передспоживча стадія еколого-технологічного циклу товарів народного споживання ;

8. Токсичність товарів народного споживання та кількісні показники токсичності;

9. Фактори небезпеки товарів народного споживання;

10. Утилізаційна стадія  еколого-технологічного циклу товарів народного споживання

11. Екологічна токсикологія. Екотоксикокінетика. Екотоксикодинаміка. Екотоксикометрія .

12. Правові основи забезпечення безпеки товарів народного споживання:

13. Стандартизація та сертифікація товарів. Державна система стандартизації.