Мета вивчення дисципліни.
Надання студентам теоретичних знань про сукупність процесів та технологічних операцій, які забезпечують одержання новітніх харчових продуктів заданої якості, ознайомлення їх із процесами, що є спільними для технологій різних харчових виробництв, а також цілісне уявлення про молекулярні технології продукції в закладах ресторанного господарства та набуття практичних навичок, необхідних для майбутньої виробничої діяльності.
Завдання вивчення дисципліни.
Отримання студентами знань щодо основних принципів, законів, процесів, що використовуються у молекулярних технологіях; ознайомлення з лабораторними прийомами, технікою виконання експериментів та фізико-хімічних розрахунків; відображення ролі зарубіжних та вітчизняних вчених у розвитку молекулярної гастрономії; вивчення фізико-хімічних явищ та процесів, які відбуваються під час використання кожної з основних технологій молекулярної гастрономії.
Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері харчових технологій
Загальні компетентності
ЗК 1. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 2. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні.
ЗК 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК 1. Здатність обирати та застосовувати спеціалізоване лабораторне і технологічне обладнання та прилади, науково-обгрунтовані методи та програмне забезпечення для проведення наукових досліджень у сфері харчових технологій.
СК 6. Здатність забезпечувати якість та безпечність харчових продуктів під час впровадження технологічних інновацій на підприємствах галузі.
СК 7. Здатність розробляти та впроваджувати інноваційні і крафтові технології виробництва харчових продуктів.
Передумови для вивчення дисципліни.
Пререквізити дисципліни: Загальна та неорганічна хімія, Аналітична хімія, Фізична та колоїдна хімія, Органічна хімія, Технологічне обладнання галузі.
Результати навчання.
Після завершення вивчення дисципліни студент повинен:
знати:
РН 5. Обирати та впроваджувати у практичну виробничу діяльність ефективні технології, обладнання та раціональні методи управління виробництвом з урахуванням світових тенденцій розвитку харчових технологій.
РН 7. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері харчових технологій, зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
вміти:
РН 1. Відшуковувати систематизувати та аналізувати науково-технічну інформацію з різних джерел для вирішення професійних та наукових завдань у сфері харчових технологій.
РН 2. Приймати ефективні рішення, оцінювати і порівнювати альтернативи у сфері харчових технологій, у тому числі у невизначених ситуаціях та за наявності ризиків, а також в міждисциплінарних контекстах.
РН 3. Застосовувати спеціальне обладнання, сучасні методи та інструменти, у тому числі математичне і комп’ютерне моделювання для розв’язання складних задач у харчових технологіях.
володіти:
РН 10. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері харчових технологій, аналізувати їх результати, аргументувати висновки.
РН 11. Оцінювати та усувати ризики і невизначеності при прийнятті технологічних та організаційних рішень у виробничих умовах для забезпечення якості та безпечності харчових продуктів.
РН 12. Розробляти та впроваджувати інноваційні і крафтові технології виробництва харчових продуктів із забезпеченням їх якості та безпечності.- Викладач: Шемет Василина