Мета викладання дисципліни: дати теоретичні знання методів розрахунку електричних кіл, розрахунку та вибору трансформаторів і електричних машин; дати базові знання напівпровідникових електронних приладів; дати теоретичні знання будови мікропроцесорів, розрахунку та вибору елементів мікропроцесорних систем керування технологічними установками.
Задача вивчення курсу дисципліни: засвоєння методів розрахунку електричних кіл постійного та змінного струму, трифазного змінного струму, методів розрахунку одно- та трифазних трансформаторів, розрахунку механічних (швидкісних) характеристик асинхронних двигунів; засвоєння теоретичних знань з основ електроніки, та вміння застосовувати ці знання н практиці використання напівпровідникових електронних приладів та схем, що будуються на їх основі, включаючи і цифрові імпульсні схеми; вивчення і засвоєння курсу мікропроцесорної техніки, тобто внутрішньої апаратної частини мікросхем, програмування, використання таких апаратів в практиці керування технологічними об’єктами.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
- умовне позначення елементів електричних схем (віток, контурів);
- особливості будови, принцип дії елементів, джерел електричної енергії, електричних машин, трансформаторів;
- визначення номінальних та паспортних параметрів елементів електричних схем;
- методи розрахунку електричних схем та їх перевірки;
- сучасну елементну базу електроніки;
- основні електронні схеми: підсилювачів електричних сигналів, основи цифрової імпульсної техніки;
- основи мікропроцесорної техніки.
У результаті вивчення дисципліни студент повинен вміти:
- відповідності з схемою кола та типом джерела живлення;
- прочитати елементарну електричну схему;
- прочитати елементарну електронну схему.
Мета викладання дисципліни: постійне розширення сфери використання електроенергії, впровадження електротехніки і галузей науки, які виникли з дисципліни електротехніки, це основи електронної техніки, основи мікропроцесорної техніки, в усі галузі народного господарства викликає потребу в тому, щоб інженери технологи, інженери верстатобудівники мали належну електротехнічну підготовку, володіли широкими теоретичними знаннями в галузі електротехніки та мікропроцесорної техніки, вміли використовувати ці знання на практиці.
Завданням вивчення курсу є засвоєння теоретичних знань з основ електроніки, та вміння застосовувати ці знання в практиці використання напівпровідникових електричних приладів та схем, що будуються на їх основі, включаючи і цифрові імпульсні схеми. Другим завданням курсу являється вивчення і засвоєння курсу основ мікропроцесорної техніки, тобто внутрішньої апаратної частини мікропроцесора, програмної її частини, використання таких апаратів в практиці керування технологічними об’єктами.
В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
· умовне позначення, призначення елементів електронних приладів, числових мікросхем;
· принцип дії, будову елементів електроніки та їх особливості, імпульсні числові пристрої;
· системи числення та дії в двійковій системі числення;
· принцип дії та особливості будови комплекту інтегральних мікросхем, що утворюють мікропроцесорний пристрій;
· мови програмування, Асемблер, машинні команди процесорів, способи адресації.
· особливості застосування мікропроцесорних схем для керування технологічними об’єктами.
В результаті вивчення дисципліни у п’ятому семестрі студент повинен вміти:
· розраховувати, вибирати електронні пристрої для конкретних електричних схем;
· проводити обчислення в двійковій системі числення;
· скласти структурну схему МПК з основних вузлів;
· програмувати МПК системою команд процесора КР-580 ИК 80;
· програмувати інтерфейсні схеми КР580 ВВ55А;
· використовувати апарати схеми для побудови системи керування технологічними об’єктами.
- Викладач: Хвищун Микола