Трансформація управлінських і бізнес процесів ставить нові вимоги щодо системності, повноти, оперативності та аналітичного забезпечення виконання функцій управління та прийняття на цій основі обґрунтованих маркетингових управлінських рішень.
Не виключенням є реалізація функцій та виконання задач маркетингового управління підприємством і бізнес-процесами шляхом застосування наукового та інноваційно-дослідного підходу. З цією метою маркетингові підрозділи вітчизняних підприємств застосовують систему наукових і прикладних досліджень, які забезпечують одержання об’єктивної, актуальної і науково-обґрунтованої інформації.
Сьогодні одним з найдієвіших інструментів ефективного управління маркетинговою діяльністю є застосування методологічних засад реалізації наукових і прикладних досліджень.
Застосування сучасних методології та методів аналітичної і дослідної діяльності, методів моделювання, реалізації проектів, процедур обґрунтування і апробації результатів у маркетинговому управлінні є необхідною умовою досягненням суб’єктами господарювання економічної результативності та виживання в конкурентному середовищі.
Навчальна дисципліна «Методологія наукових та прикладних досліджень» є нормативним освітнім компонентом для підготовки магістрів спеціальності Маркетинг. Вивчення курсу дає можливість одержання фундаментальних та прикладних знань щодо сутності та наукових і прикладних досліджень та процесів їх реалізації в маркетингу. Увага акцентується на одержанні здобувачами дослідницьких маркетингових компетенцій.
Основною метою вивчення курсу «Методологія наукових та прикладних досліджень» є формування та розвиток у здобувачів необхідних теоретичних знань із методології реалізації наукових і прикладних досліджень в маркетингу, вивчення методів та процесів їх реалізації; одержання здобувачами практичних навичок реалізації наукових і прикладних досліджень в маркетингу: планування, організації та реалізації наукових і прикладних досліджень з маркетингової проблематики та одержання даних з метою прийняття оперативних та стратегічних маркетингових рішень.
Завданнями вивчення дисципліни є: набуття здобувачами теоретичних знань щодо методології наукових і прикладних досліджень в маркетингу; практичних навиків щодо планування, організації та реалізації наукових і прикладних досліджень в маркетингу; вивчення методів та процесів, управління проектами при реалізації наукових і прикладних досліджень; формування; набуття навиків комунікації та особистісної взаємодії при реалізації наукових і прикладних досліджень, навиків презентації, апробації результатів та публікації наукових праць за результатами наукових та прикладних досліджень з маркетингової проблематики.
- Викладач: Войтович Сергій
Мета дисципліни полягає в набутті теоретичних знань у сфері маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємств та практичних навичок щодо формування конкурентних переваг підприємств.
Завдання дисципліни:
- вивчення теоретичних положень дисципліни «Маркетингове управління конкурентоспроможністю підприємств», усвідомлення суті, місця і ролі маркетингу в системі управління конкурентоспроможності підприємств;
- вивчення науково-методичних підходів до стратегічного моніторингу конкурентного маркетингового середовища підприємств;
- здобуття навичок діагностики процесу маркетингового управління конкурентоспроможністю підприємств;
- оволодіння методами формування ефективної конкурентної політики підприємства та оцінки ступеня інтенсивності конкуренції.
- Викладач: Морохова Валентина
Метою викладання навчальної дисципліни «Маркетинговий менеджмент» є формування системи теоретичних і практичних навичок щодо управління маркетинговою діяльністю підприємства.
Основні завдання навчальної дисципліни «Маркетинговий менеджмент»: вивчення системи методів та процесів управління маркетинговою діяльністю на підприємстві; набуття вмінь творчого пошуку напрямів і резервів удосконалення процесів та методів управління маркетинговою діяльністю підприємства, а також розв’язання конкретних маркетингових завдань.
Компетентності та заплановані результати навчання
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми в сфері маркетингу в професійній діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності
ЗК1. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК3. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати та застосовувати знання з найновіших теорій, методів і практичних прийомів маркетингу.
СК5. Здатність до діагностування маркетингової діяльності ринкового суб’єкта, здійснення маркетингового аналізу та прогнозування.
СК6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.
СК7. Здатність розробляти і аналізувати маркетингову стратегію ринкового суб’єкта та шляхи її реалізації з урахуванням міжфункціональних зв’язків.
СК8. Здатність формувати систему маркетингу ринкового суб’єкта та оцінювати результативність і ефективність її функціонування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен: Р1. Знати і вміти застосовувати у практичній діяльності сучасні принципи, теорії,
методи і практичні прийоми маркетингу. Р4. Вміти розробляти стратегію і тактику маркетингової діяльності з урахуванням
крос-функціонального характеру її реалізації. Р6. Вміти підвищувати ефективність маркетингової діяльності ринкового суб’єкта
на різних рівнях управління, розробляти проекти у сфері маркетингу та управляти
ними. Р7. Вміти формувати і вдосконалювати систему маркетингу ринкового суб’єкта. Р10. Обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням
сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. Р12. Здійснювати діагностування та стратегічне й оперативне управління маркетингом
задля розробки та реалізації маркетингових стратегій, проектів і програм. Р13. Керувати маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта, а також його підрозділів,
груп і мереж, визначати критерії та показники її оцінювання.
- Викладач: Лорві Ірина
- Викладач: Мар'юк Вікторія
Метою вивчення дисципліни є формування системи теоретичних знань з маркетингових стратегій і практичних навичок управління стратегічною маркетинговою діяльністю підприємства.
Завданням навчальної дисципліни є вивчення сутності і сфери стратегічного маркетингу, змісту маркетингового середовища та його впливу на стратегічну діяльність підприємства; набуття вмінь маркетингового стратегічного аналізу і проектування маркетингових стратегій.
- Викладач: Ковальчук Олег
Мета вивчення дисципліни
Навчальна дисципліна “Бізнес-комунікації” передбачає набуття майбутніми фахівцями системних знань розуміння концептуальних основ сутності бізнес-комунікацій, формування у них економічного мислення, адекватного ринковим відносинам, формування навичок організації, планування та ведення переговорного процесу, освоєння вербальних та невербальних засобів комунікації, набуття вмінь складати ділові листи, рекомендаційні листи, резюме у відповідності до сучасних вимог, формування навичок ефективного управління комунікативними процесами у організації, аналізу комунікативних ситуацій та причин комунікативних невдач.
Завдання вивчення дисципліни
Основні завдання навчальної дисципліни “Бізнес-комунікації”: пізнання основ комунікації як науки, її предмету, методів та функцій; розуміння закономірностей бізнес-комунікацій як основи функціонування різних сучасних господарських систем; опанування категоріями та алгоритмами ділових комунікацій.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен знати:
- визначення понять “спілкування”, “комунікація”;
- типи спілкування;
- елементи комунікативного процесу;
- види та форми комунікації;
- засоби побудови організаційних комунікацій;
- комунікативні бар’єри у міжособистісному спілкуванні;
- правила побудови ефективних комунікацій;
- правила ведення ділової бесіди;
- етикет ділового спілкування.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен вміти:
- мобілізувати свої комунікативні компетенції, виконуючи завдання різної складності;
- ефективно вести переговорний процес;
- доцільно використовувати вербальні та невербальні засоби комунікації;
- відповідно до вимог складати ділові листи, рекомендаційні листи, резюме;
- здійснювати ефективне управління комунікативними процесами у організації;
- аналізувати причини комунікативних невдач;
- аналізувати комунікативні ситуації.
Найменування та опис компетентностей, формування яких забезпечує вивчення дисципліни “Бізнес-комунікації”
Дисципліна “Бізнес-комунікації” забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність
Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
ЗК 1. Здатність приймати обґрунтовані рішення
ЗК 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 4. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК 5. Навички міжособистісної взаємодії.
Спеціальні (предметні) компетентності:
СК 2. Здатність коректно інтерпретувати результати останніх теоретичних досліджень у сфері маркетингу та практики їх застосування
СК 4. Здатність застосовувати творчий підхід до роботи за фахом
СК 6. Здатність обирати і застосовувати ефективні засоби управління маркетинговою діяльністю ринкового суб’єкта на рівні організації, підрозділу, групи, мережі.
Результати
навчання
У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен:
Р 2. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Р 8. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Р 10. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Р 14. Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
- Викладач: Кузьмак Олег