Динамічність розвитку, урізноманітнення суспільних функцій та зростання ролі туризму як галузі господарства в умовах глобалізації потребують розробки питань узгодження туристичної діяльності з природними, соціокультурними, еколого-економічними, інформаційно-технологічними можливостями окремих країн, регіонів та світового господарства в цілому. Багатоаспектність туризму як суспільного явища обумовила комплексний проблемно-цільовий підхід до його наукових і прикладних досліджень.

Викладання навчальної дисципліни «Геопросторова організація туризму та рекреації» передбачає обґрунтування геопросторового функціонування туризму та рекреації як процесу територіально-структурного узгодження попиту/пропозиції туристичних послуг та визначення його властивостей. Дисципліна «Геопросторова організація туризму та рекреації» забезпечує узагальнення знань з умов та чинників, які впливають на формування попиту та пропозиції, їх просторово-часової структури, динаміки, диференціації, напрямків та сили впливу з метою прогнозування розвитку та моделювання процесу.

Метою дисципліни «Геопросторова організація туризму та рекреації» є вивчення геопросторової організації туристичного процесу як взаємодії територіальних туристичних ринків в умовах глобалізації суспільного життя.

Навчальна дисципліна «Геопросторова організація туризму та рекреації» належить до циклу дисциплін професійної підготовки для студентів, що здобувають вищу освіту за спеціальністю 242 «Туризм».

Необхідна навчальна база перед початком вивчення дисципліни
спирається на знання отримані під час навчання на бакалаврському ступені вищої освіти по освітній програмі «Туризм». Вивчення дисципліни «Геопросторова організація туризму та рекреації» тісно пов'язано з усіма іншими дисциплінами блоку, а також буде сприяти більш якісному освоєнню студентами спеціальності «Туризм» комплексу фахових дисциплін з організації туристичного бізнесу.

 

2.2. Завдання вивчення дисципліни

 

Основними завданнями вивчення дисципліни «Геопросторова організація туризму та рекреації» є теоретико-методологічна і практична підготовка студентів з питань теоретико-методологічних основ дослідження туризму та рекреації; методичних засад дослідження ринку туристичних послуг та рекреації; геопросторової організації туристичного процесу; функціонування ринку туристичних послуг.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні

знати:

- теорію, методологію і методику дослідження геопросторових аспектів розвитку ринку туристичних послуг;

- механізм та закономірності його функціонування і територіальну організацію на різних ієрархічних рівнях;

- структурно-типологічні ознаки туристичного ринку, принципи його сегментації;

- умови та чинники формування і територіальну організацію індустрії туризму як основу розвитку національного ринку туристичних послуг;

- фактори, що впливають на попит та пропозиції в туризмі та рекреації;

- cтруктурно-логічну схему геопросторового дослідження туристичного ринку;

- принципи ціноутворення туристичного продукту;

- методику макрорегіональних досліджень туристичного ринку та рекреації;

- методику дослідження національного туристичного ринку та рекреації;

- методику геомаркетингового аналізу туристичного підприємства;

- умови та чинники формування попиту туристичного ринку;

- класифікацію турів

вміти:

- розробляти тури;

- аналізувати ринок туристичних послуг;

- проводити сегментацію туристичного ринку за різними критеріями;

- проводити розрахунок собівартості туристичного продукту;

- опрацьовувати законодавчі і нормативні акти, навчальну літературу періодичних видань.

 

2.3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.

 

- Здатність до організації, планування, прогнозування результатів діяльності;

- Здатність вести професійну діяльність у міжнародному та вітчизняному середовищі;

- Здатність розробляти проєкти та управляти ними;

- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;

- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

- Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми;

- Здатність до управління туристичним процесом у публічному секторі, в туристичній дестинації, туристичному підприємстві на різних ієрархічних рівнях;

- Здатність організовувати діяльність та співпрацю суб'єктів регіонального, національного та міжнародного туристичних ринків на засадах сталого розвитку з урахуванням світового досвіду;

- Здатність оперувати інструментами збору, обробки інформації, аналізувати та управляти туристичною інформацією;

- Здатність до аналізу, прогнозування, планування бізнес-процесів та геопросторового планування у сфері туризму та рекреації;

- Здатність розробляти та впроваджувати інновації в діяльності суб'єктів туристичного ринку

 

2.4. Передумови для вивчення дисципліни.

 

Організація туризму, управління регіональним розвитком туризму, туристична політика та регулювання туристичних послуг, туроперейтинг, бізнес-моделювання діяльності підприємств сфери обслуговування.

 

2.5. Результати навчання.

 

Програмні результати навчання включають:

РН4. Проводити аналіз геопросторової організації туристичного процесу, проєктувати його стратегічний розвиток на засадах сталості

РН8. Управляти процесами в суб'єктах індустрії туризму та рекреації на різних ієрархічних рівнях, які є складними, непередбачуваними і потребують нових стратегічних підходів

РН10. Приймати ефективні рішення у сфері туризму та рекреації щодо розв'язання широкого кола проблем, зокрема безпеки і якості туристичного обслуговування

РН12. Аналізувати, формулювати і реалізовувати національну та регіональну туристичну політику, вдосконалювати механізми управління туристичними дестинаціями на національному, регіональному та локальному рівнях.