Останні десятиліття знаменуються стрімким розвитком науки та реалізації наукових підходів до маркетингового управління підприємствами. У зв’язку із цим актуальним стає оволодіння фахівцями-маркетологами сучасними компетенціями щодо продукування наукових знань. Власне тому, підготовка маркетологів вимагає набуття здобувачами спеціальних знань та практичних навичок, компетенцій із організації та реалізації наукових досліджень.

Мета навчальної дисципліни «Основи наукових досліджень» полягає у формуванні у майбутніх фахівців комплексу знань про науку, наукові дослідження, про організацію збору необхідної наукової інформації, її обробку, про планування та організацію експериментів, а на цій основі набуття спеціальних знань та практичних навичок по проведенню наукових досліджень, організацію НДР.

Основними завданнями вивчення дисципліни є: набуття майбутніми фахівцями теоретичних та практичних навиків із організації та проведення НДР, оформлення їх результатів.

Теоретичний курс спрямовано на засвоєння здобувачами питань методології та організації наукових досліджень. Практичні заняття передбачають застосування теоретичних знань для підготовки наукових робіт розв'язання ситуаційних і розрахункових завдань в умовах використання сучасних методів досліджень. Самостійна робота здобувачів дозволяє поглибити набуті знання шляхом вивчення додаткової літератури, самостійного опрацювання проблемних питань з організації наукових досліджень, підготовки рефератів, доповідей, наукових статей.

Дисципліна «Основи наукових досліджень» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності

ЗК3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;

ЗК3. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;

ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;

ЗК3. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

СК1. Здатність логічно і послідовно відтворювати отримані знання предметної області маркетингу.

СК2. Здатність критично аналізувати й узагальнювати положення предметної області сучасного маркетингу.

СК3. Здатність використовувати теоретичні положення маркетингу для інтерпретації та прогнозування явищ і процесів у маркетинговому середовищі.

СК12. Здатність обґрунтовувати, презентувати і впроваджувати результати досліджень у сфері маркетингу.

Дисципліна «Основи наукових досліджень» передбачає одержання здобувачами освіти таких результатів її освоєння.

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен:

Р1. Демонструвати знання і розуміння теоретичних основ та принципів провадження маркетингової діяльності.

Р2. Аналізувати і прогнозувати ринкові явища та процеси на основі застосування фундаментальних принципів, теоретичних знань і прикладних навичок здійснення маркетингової діяльності.

Р4. Збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та маркетингові показники, обґрунтовувати управлінські рішення на основі використання необхідного аналітичного й методичного інструментарію.

Р11. Демонструвати вміння застосовувати міждисциплінарний підхід та здійснювати маркетингові функції ринкового суб’єкта.

Р12. Виявляти навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним.

Р16. Відповідати вимогам, які висуваються до сучасного маркетолога, підвищувати рівень особистої професійної підготовки.