Метою викладання навчальної дисципліни «Економіка зарубіжних країн» є забезпечення розуміння студентами регіональних особливостей економічного розвитку держав світу, основних факторів і джерел економічного зростання зарубіжних країн, тенденцій розвитку їх промислового виробництва, сільського господарства, сфери послуг, бюджетних систем та фінансових ринків.

Основні завдання навчальної дисципліни «Економіка зарубіжних країн»:

-  вивчення різних моделей національного економічного розвитку з метою виявлення адаптивного досвіду ефективного господарювання; набуття навичок аналітичного оцінювання ефективності моделей економічного розвитку окремих країн;

-  зрозуміння основних тенденцій світового розвитку, визначення їх характерних рис;

-  пояснення основних процесів і явищ економічного життя світового співтовариства;

-  вивчення явищ і процесів, які відбуваються в економіці як окремих країн, так і окремих регіонів, підсистем світового господарства.

Компетентності та заплановані результати навчання

Дисципліна «Економіка зарубіжних країн» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні завдання у сфері міжнародних відносин у цілому та міжнародних економічних, зокрема, професійної діяльності (у т.ч. у процесі навчання), що передбачає застосування новітніх теорій та методів при здійсненні комплексних досліджень світогосподарських зв’язків.

Загальні компетентності

ЗК 4. Здатність до використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій, програмних пакетів загального і спеціального призначення.

ЗК 6. Здатність проводити дослідження економічних явищ та процесів у міжнародній сфері з урахуванням причинно-наслідкових та просторово-часових зв’язків.

ЗК 9. Здатність використовувати набуті знання, розуміти предметну область та професію на практиці, бути відкритим до застосування знань з урахуванням конкретних ситуацій

Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

ФК 3. Здатність брати участь у ділових міжнародних організаційно-правових відносинах, обґрунтовувати власну думку щодо конкретних умов реалізації форм МЕВ на мега-, макро-, мезо-  і  мікрорівнях.

ФК 7. Здатність виокремлювати закономірності та характерні ознаки світогосподарського розвитку й особливості реалізації економічної політики.

ФК 12. Здатність підтримувати належний рівень економічних знань та постійно підвищувати свій професійний рівень.

ФК 14. Володіти методами, прийомами та інструментарієм оцінки результатів функціонування та розвитку економічних систем на мікро, мезо, макрорівнях.

1.      Очікувані результати навчання

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 

ПРН 3. Збирати, обробляти й упорядковувати великий обсяг інформації про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики України та інших держав.

ПРН 7. Відстоювати інтереси України у різних сферах міжнародних відносин.

ПРН 12. Визначати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні, юридичні, економічні, екологічні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобальних процесів.

ПРН 14. Досліджувати економічні явища та процеси у міжнародній сфері на основі розуміння історичних передумов їх розвитку, виділяючи й узагальнюючи тенденції.

-  Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти після засвоєння навчальної дисципліни повинні:

-  знати – загальні економічні основи сучасної цивілізації; регіональні особливості економічного розвитку держав; інтереси і потреби України у стосунках з іншими країнами світу; фактори і джерела економічного зростання зарубіжних країн.

-  вміти – аналізувати головні сфери світової економіки; аналізувати регіональні особливості економічного розвитку держав; узагальнювати досвід здійснення радикальних економічних реформ; аналізувати проблеми створення та функціонування ринкової інфраструктури в державах світу; застосовувати знання і навики, одержані при вивченні курсу для аналізу вирішення завдань при проходженні спеціальних дисциплін, а також в подальшій трудовій діяльності.