Мета і завдання навчальної дисципліни «Педагогічна конфліктологія»
1. Мета вивчення дисципліни – забезпечити розвиток конфліктологічної компетентності шляхом засвоєння теоретичних засад педагогічної конфліктології та практичних умінь попередження, аналізу та управління внутрішньоособистісними та міжособистісними педагогічними конфліктами, оволодіння методологічним інструментарієм щодо діагностики та прогнозування конфліктів в освітньому середовищі.
2. Завдання вивчення навчальної дисципліни:
· розкрити теоретичне та методологічне підґрунтя конфліктологічної компетентності як складової професійної компетентності педагога;
· продукувати в студентів знання про сутність конфлікту як феноменального явища суспільного розвитку, його структуру, функції, типи;
· ознайомити студентів зі специфічними особливостями педагогічного конфлікту та механізмами його виникнення в педагогічному середовищі;
· здійснення аналізу основних конфліктогенів у педагогічному процесі;
· проаналізувати різні способи вирішення педагогічних конфліктів;
· виробити в педагогів уміння прогнозувати виникнення педагогічного конфлікту, конструктивно його вирішувати, а також ефективно управляти конфліктом у педагогічному процесі;
· набуття компетентностей, що дозволяють вирішувати конфліктні ситуації в полікультурному середовищі.
· вироблення у студентів розуміння методологічного інструментарію щодо діагностики та прогнозування конфліктів в освітньому середовищі;
· формування у студентів розуміння інноваційних технологій вирішення конфліктів;
· поглиблення уявлень студентів про педагогічні технології розвитку конфліктологічної компетентності педагога і системі неперервної освіти.
3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення навчальної дисципліни.
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів інженерної та педагогічної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності
ЗК-1. Здатність до організації та планування.
ЗК-7. Здатність працювати в команді.
ЗК-9. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Фахові компетентності спеціальності
СК-1. Здатність застосовувати освітні теорії та методології у педагогічній діяльності.
СК-7. Здатність реалізувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень.
СК-14. Здатність самостійно виконувати трудові процеси на виробництві згідно спеціалізації, вибудовувати траєкторію власного кар’єрного та професійного розвитку.
4. Передумови для вивчення дисципліни
Пререквізити дисципліни:
- Професійна педагогіка;
- Методика професійного навчання;
- Психологія
5. Програмні результати навчання
ПР-11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти.
ПР-12. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах.
ПР-13. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами.
- Викладач: Сушик Олександр
Background Colour
Font Face
Font Size
Text Colour