Кількість кредитів ECTS – 5, курс – 1, семестр – 2, лекції – 30 год., практичні заняття – 30 год., самостійна робота – 90 год., форма контролю – іспит.

 Метою викладання навчальної дисципліни «Загальна технологія оздоровчих харчових продуктів» є отримання  поглиблених теоретичних знань і практичного навику в області біології і фізіології харчування, технології виробництва лікувальних, лікувально-профілактичних і спеціальних продуктів на основі сировини рослинного і тваринного походження, спрямованих на заповнення потреб в основних поживних речовинах різних вікових та фізіологічних груп населення, в несприятливих і екстремальних умовах життєдіяльності.

Основними завданнями навчальної дисципліни «Загальна технологія оздоровчих харчових продуктів» є вивчення:

- наукових основ раціонального харчування і технологічних аспектів збагачення харчової продукції мікронутрієнтами для оптимізації харчування;

- технологічних закономірностей виробництва харчової продукції із використанням інноваційних технологій та формування її асортименту;

- етапів розробки, конструювання, планування збагачених мікронутрієнтами харчових продуктів;

- технологічних закономірностей та засобів оптимізації процесу виробництва та поліпшення якості продукції.

 

Компетентності та заплановані результати навчання

Дисципліна «Загальна технологія оздоровчих харчових продуктів» забезпечує набуття здобувачами освіти компетентностей:

Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми технічного і технологічного характеру, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов у виробничих умовах підприємств харчової промисловості та ресторанного господарства та у процесі навчання, що передбачає застосування теоретичних основ та методів харчових технологій.

Загальні компетентності

К01. Знання і розуміння предметної області та професійної діяльності

К03. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість.

К04. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій

К10. Прагнення до збереження навколишнього середовища.

 

 Спеціальні (фахові, предметні) компетентності

К15. Здатність впроваджувати у виробництво технології харчових продуктів на основі розуміння сутності перетворень основних компонентів продовольчої сировини впродовж технологічного процесу.

К19. Здатність розробляти нові та удосконалювати існуючі харчові технології з врахуванням принципів раціонального харчування, ресурсозаощадження та інтенсифікації технологічних процесів.

К20. Здатність укладати ділову документацію та проводити технологічні, технічні та економічні розрахунки.

К22. Здатність проводити дослідження в умовах спеціалізованих лабораторій для вирішення прикладних задач.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен 

знати:

ПР01. Знати і розуміти основні концепції, теоретичні та практичні проблеми в галузі харчових технологій.

ПР05. Знати наукові основи технологічних процесів харчових виробництв та закономірності фізико-хімічних, біохімічних і мікробіологічних перетворень основних компонентів продовольчої сировини під час технологічного перероблення.

ПР06. Знати і розуміти основні чинники впливу на перебіг процесів синтезу та метаболізму складових компонентів харчових продуктів і роль нутрієнтів у харчуванні людини.

вміти:

ПР03. Уміти застосовувати інформаційні та комунікаційні технології для інформаційного забезпечення професійної діяльності та проведення досліджень прикладного характеру.

ПР07. Організовувати, контролювати та управляти технологічними процесами переробки продовольчої сировини у харчові продукти, у тому числі із застосуванням технічних засобів автоматизації і систем керування.

ПР08. Вміти розробляти або удосконалювати технології харчових продуктів підвищеної харчової цінності з врахуванням світових тенденцій розвитку галузі.

ПР09. Вміти розробляти проекти технічних умов і технологічних інструкцій на харчові продукти.

ПР12. Вміти проектувати нові та модернізувати діючі підприємства, цехи, виробничі дільниці із застосуванням систем автоматизованого проектування та програмного забезпечення.

ПР17. Організовувати процес утилізації відходів та забезпечувати екологічну чистоту виробництва.

володіти:

ПР02. Виявляти творчу ініціативу та підвищувати свій професійний рівень шляхом продовження освіти та самоосвіти.

ПР24. Здійснювати технологічні, технічні, економічні розрахунки в рамках розроблення та виведення харчових продуктів на споживчий ринок, вести облік витрат матеріальних ресурсів.

ПР25. Виявляти творчу ініціативу з питань ринкової трансформації економіки.

 

Зміст дисципліни розкривається в таких темах:

1. Теорії та концепції харчування.

2. Поняття про функціональні (оздоровчі) продукти харчування.

3. Принципи методів контролю показників безпеки та якості сировини, продуктів оздоровчого харчування. Контроль якості.

4. Інгредієнтний склад функціональних продуктів

5. Функціональні продукти і функціональне харчування.

6. Основи виробництва збагачених продуктів.

7. Харчові та БАД – біологічно активні добавки.

8. Наукові принципи збагачення харчових продуктів.

9. Харчові волокна.

10. Харчування людей похилого віку. Геродієтичні продукти.

11. Технології продуктів для спортсменів, їх особливості.

12. Харчування вагітних, породіль та годуючих матерів.

13. Зерноборошняні товари оздоровчого призначення.

14. Оздоровчі напої.

15. Молочні продукти оздоровчого призначення.