Конфліктологія як навчальна дисципліна забезпечує поглиблення і закріплення теоретичних знань, формування й розвиток у студентів практичних навичок та умінь вирішення конкретних завдань з управління конфліктами в різних сферах діяльності.
По завершенню вивчення дисципліни «Конфліктологія» студенти зможуть:
- засвоїти об’єкт та предмет конфліктології, сутність конфлікту та його структуру;
- розрізняти види конфліктів у суспільстві та їх особливості;
- засвоїти особливості внутрішньоособистісного, міжособистісного та міжгрупового конфліктів;
- розрізняти психологічні особливості механізму виникнення конфліктів;
- аналізувати теорії поведінки особистості в конфлікті;
- застосовувати технології управління конфліктами;
- засвоїти психологічні умови попередження та розв’язання конфліктів;
- використовувати технології ефективного спілкування та раціональної поведінки в конфлікті;
- виявляти механізм та причини соціальних конфліктів;
- визначати етапи виникнення конфлікту з метою подальшого його розв’язання;
- розпізнавати внутрішньоособистісний конфлікт;
- виявляти основні етапи переговорного процесу;
- визначати шляхи розв’язання конфліктів в управлінні;
- використовувати отримані знання для попередження та регулювання конфліктів.
Дисципліна «Конфліктологія» забезпечує набуття компетентностей, зокрема:
Інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у галузі соціального забезпечення або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Загальні компетентності
ЗК-1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК-3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-5. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК-7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК-10. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК-12. Здатність працювати у команді.
ЗК-13. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК-14. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК-16. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
СК-3. Здатність консультувати з питань соціального забезпечення різним групам населення, що опинилися у складних життєвих обставинах.
СК-5. Здатність до співпраці у міжнародному середовищі та розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
СК-13. Здатність дотримуватися етичних принципів та стандартів у професійній діяльності.
СК-14. Здатність до генерування нових ідей та креативності у професійній сфері.- Викладач: Гапончук Олена