Мета вивчення дисципліни. Вивчення дисципліни «Історія костюму» спрямована на формування фахових компетенцій і теоретико-методологічних знань про сутність, зміст, структуру, закономірності розвитку костюму та форм одягу як частини матеріальної і духовної культури в її історичному становленні; оволодіння належного рівня теоретичної та практичної готовності до професійної діяльності; формуванню відчуття стилю, високого рівня художньо-естетичного смаку і опануванню креативного підходу у поєднанні традицій та новацій під час виготовлення виробів легкої промисловості; розвитку у студентів аналітичного мислення щодо впливу суб'єктивних, об'єктивних, соціально-політичних, релігійних, етичних, етнічно-традиційних факторів на формування костюму у різні епохи.

Метою дисципліни є комплексне надання теоретичних знань студентам про історію костюму та основні етапи формування матеріальної культури різних країн світу в різні епохи існування людства; знайомство з основними теоретичними поняттями елементів костюма різних народів світу; отримання цілісної концепції розвитку костюма як візуального знаку епохи та створення національного костюма на основі набутих знань.

Надання студентам необхідних знань за фахом допоможе оволодіти творчим мисленням, умінням створювати в професійній діяльності нові образні рішення на базі асоціацій з костюмом минулих років різних національностей, що найбільш відповідає сьогоднішнім вимогам моди та запитам споживачів, свідомо зберігаючи та примножуючи культурні цінності різних народів з дотриманням етичних норм.

Завдання вивчення дисципліни. Формування у студентів комплексного бачення про національні традиції світової та вітчизняної культури в костюмі і процеси історичного розвитку образів костюма як важливої частини матеріальної і духовної культури, що відображають характерні стильові особливості епох, починаючи зі стародавніх часів до сучасності; володіння знаннями про стильову відповідність основних елементів історичного та національного одягу, аксесуарів, комплексу головних уборів, взуття та їх назв у стилі певної історичної доби.

Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни. 

Інтегральна компетентність. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з виробництва та технологій легкої промисловості або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов.

Загальні компетентності: ЗК2, ЗК3, ЗК10, ЗК8.

Фахові компетентності спеціальності: СК8, СК10.

Результати навчання: ПР1, ПР6, ПР10, ПР18, ПР19, ПР20.



Дисципліна

 

Галузь знань, спеціальність, СВО

Характеристика навчальної дисципліни

Денна

Заочна

Кількість кредитів – 6

Галузь знань

(шифр, найменування)

18 Виробництво і технології

Статус дисципліни: нормативна

Мова навчання: українська

Кількість залікових

модулів – 4

Спеціальність

(шифр, найменування)

182 Технології легкої промисловості

Рік підготовки:  1-й

Семестр:  2-й

Кількість змістових модулів – 4

Освітні програми

(Шифр, найменування)

«Технології легкої промисловості»

«Фешн-індустрія»

Лекції:  30 год.

Практ.: 60 год.

 

Лекції:  6 год.

Практ.: 8 год.

 

Загальна кількість

годин – 180

Сам. роб.: 90 год.,  в т.ч.

Інд. робота: 30 год.

Сам. роб.: 162 год., в т.ч.

Інд. робота: 30 год.

Тижневих годин – 12,

з них аудиторних – 6

Ступінь вищої освіти

бакалавр

 

Вид підсумкового контролю: екзамен


Мета вивчення дисципліни.

Пізнання студентами загальних хімічних законів, які пов’язують будову та властивості органічних та неорганічних сполук, методи їх отримання та способи застосування. Формування у студентів низки компетентностей, завдяки яким вони будуть спроможні провести вибір методу і схеми аналізу, відбір проби, підготовку проби до аналізу, вимірювання аналітичного сигналу, обробку результатів виміру.

Завдання вивчення дисципліни:

-    висвітлити найважливіші теоретичні положення загальної хімії;

-    сформувати у студентів знання про основні класи органічних та неорганічних речовин, їх номенклатуру, хімічні властивості, методи добування у промислових та лабораторних умовах;

-    ознайомити з основними напрямками застосування речовин у виробництві товарів;

-    навчити студентів самостійно прогнозувати хімічну поведінку речовин і матеріалів залежно від їх будови та умов експлуатації;

-    розглянути основні методи хімічного аналізу, навчитися проводити основні операції лабораторного аналізу;

-    виробити навички застосування набутих знань з хімії під час подальшого вивчення фахових дисциплін;

-     сформувати уявлення про основні сфери застосування методів аналізу для контролю якості продукції і товарів.


Метою вивчення дисципліни є формування систематичних знань у студента про сутність національної системи стандартизації та її основну роль у підвищенні ефективності народного господарства і галузі легкої промисловості. 

Вивчення дисципліни сприяє оволодінню студентами необхідних знань у ієрархії органів і нормативних документів зі стандартизації в Україні і в сучасному світі, а також набуттю практичних навичок із застосуванням різних видів стандартів та технічних умов, що забезпечать кваліфіковану участь майбутніх спеціалістів у заходах із організації процедури контролю і оцінки якості виробів легкої промисловості, аналізувати та узагальнювати результати оцінювання.

 Завдання вивчення дисципліни:

  • оволодіти основними поняттями, якими оперує сучасна система стандартизації як на національному, так і на міжнародному рівні;
  • засвоїти основні функції, завдання та мету діяльності суб’єктів державної системи стандартизації та об’єкти стандартизації;
  • опонувати комплекси вітчизняної системи стандартів: єдина система конструкторської документації (ЄСКД), єдина система технологічної документації (ЄСТД), державна система забезпечення єдності вимірювань (ДСВ), система стандартів безпеки праці (ССБП), єдина система технологічної підготовки виробництва (ЄСТПВ), система розроблення і поставлення продукції на виробництво (СРПВ), стандарти на штрихове кодування;
  • одержати знання щодо структури нормативних документів та набути навички їхнього практичного використання з метою організації оцінювання якості виробів легкої промисловості.
  • сформувати у студентів комплексне бачення тенденцій розвитку національної та міжнародної стандартизації, що сприяють поліпшенню якості виробів вітчизняного виробництва і підвищення їх конкурентоспроможності на світовому та внутрішньому ринках, а також необхідності застосування стандартів ISO;

Результати навчання:

  • знати основні визначення в області стандартизації, сертифікації, вимоги та їх значення; державні акти та нормативні документи зі стандартизації, а також надбання навичок щодо втілення їх в практичну діяльність вищезгаданих положень.
  • вміти втілювати набуті знання та навички під час оцінювання і контролю якості як сировини так і готових виробів легкої промисловості.

Програмні результати навчання: ПР1, ПР6, ПР10, ПР15.