Мета вивчення дисципліни

Підготовка фахівців до самостійного рішення виробничих функцій та типових задач діяльності в галузі організації транспортних і перевалочних процесів при перевезенні вантажів в змішаних сполученнях.

 

Завдання вивчення дисципліни

Основні завдання вивчення дисципліни: є вивчення основних положень проблеми комплексного розвитку і взаємодії різних видів транспорту як єдиної системи, набуття навичок самостійної роботи з навчальним матеріалом стосовно сучасних вимог до роботи транспорту, придбання вмінь щодо керування технологічними процесами різноманітних видів транспорту.

Загальні компетентності:

ЗК-3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

ЗК-11 Здатність працювати автономно та в команді;

ЗК-12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності;

ЗК-13 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

Фахові компетентності:

СК-1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища;

СК-3 Здатність організовувати та управляти перевезенням вантажів (за видами транспорту);

СК-4 Здатність організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу (за видами транспорту);

СК-5 Здатність до оперативного управління рухом транспортних потоків;

СК-6 Здатність організовувати взаємодію видів транспорту.


Мета: дисципліни “Формування та обслуговування вантажів” – дати майбутньому спеціалісту теоретичні знання та практичні навички з питань систематизації та аналізу вантажів за видами ознаки для забезпечення ефективного використання транспортних засобів. Вантаж, що відповідає вимогам безпечного та збереженого перевезення, вважається таким, що знаходиться у транспортабельному стані. Знання властивостей вантажів і технічних умов їхнього перевезення дозволяє запобігти псуванню, чи погіршенню якості вантажів, сприяє раціональному завантаженню транспортних засобів і забезпеченню безпеки перевезення вантажів. Основою дисципліни є розкриття суті і методики розробки сукупності правил перевезення вантажів автомобільним транспортом, визначення транспортної характеристики вантажів з метою досягнення запрограмованих кінцевих результатів і дотримання вимог.

Задачі вивчення дисципліни, який майбутній фахівець у процесі навчання повинен засвоїти:

- особливості всіх видів вантажів, що перевозяться;

- вимоги до транспортних засобів з метою збереження кількості та якості вантажів;

- вимоги до транспортних засобів з метою забезпечення безпеки транспортного процесу та охорони навколишнього середовища.


Мета викладання дисципліни – прищеплення студентам необхідних знань з основ технічного обслуговування (ТО) автомобільного транспорту, організації робіт по ТО, поточному ремонту (ПР), капітального ремонту (КР) та відновлювального ремонту (ВР) автомобілів, матеріально-технічному забезпеченню робіт і економії енергетичних ресурсів, організації зберігання автомобілів і запасних частин, впливу автомобільного транспорту на персонал, населення і довкілля, особливостям експлуатації автомобілів у різних умовах.

Основні завдання вивчення дисципліни – формування в студентів знань для вивчення інших спеціальних дисциплін та для подальшої інженерної діяльності випускників університету на підприємствах автомобільного транспорту та підприємствах автомобільної промисловості.

У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:

– законодавчі вимоги до діяльності автомобільного транспорту;

– основні положення системи ТО і ремонту рухомого складу автомобільного транспорту;

– основні способи ремонту і відновлення деталей автомобілів;

– основні способи зберігання автомобілів, запасних частин і експлуатаційних матеріалів;

– основні способи економії паливно-енергетичних ресурсів;

– особливості експлуатації автомобілів у важких умовах;

– порядок проведення щоденного обслуговування автомобілів.


  1. Мета дисципліни – формування системи знань і розумінь концептуальних основ організації і управління пасажирськими перевезеннями, набуття умінь щодо керування технологічними процесами пасажирських перевезень.
  2.  Основні завдання вивчення дисципліни - засвоєння студентами знань основних термінів при організації перевезень пасажирів у містах, показників роботи рухомого складу та водіїв, методів організації руху пасажирських транспортних засобів, організації транспортного процесу пасажирських перевезень, задач вибору рухомого складу при пасажирських перевезеннях, обліку роботи транспорту на маршрутах. 
  3. Найменування та опис компетентностей, формування котрих забезпечує вивчення дисципліни.

Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та вирішувати практичні проблеми у галузі транспорту при виконанні процесу пасажирських перевезень з використанням теорій та методів сучасної транспортної науки на основі системного підходу та з врахуванням комплексності та невизначеності умов функціонування транспортних систем.
Загальні компетентності:
ЗК-3 Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
ЗК-6 Здатність проведення досліджень на відповідному рівні;
ЗК-7 Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК-8 Здатність розробляти та управляти проектами;
ЗК-11 Здатність працювати автономно та в команді;
ЗК-12 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
;
ЗК-13 Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Фахові компетентності:
СК-1 Здатність аналізувати та прогнозувати параметри і показники функціонування транспортних систем та технологій з урахуванням впливу зовнішнього середовища;
СК-4 Здатність організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу (за видами транспорту);
СК-9 Здатність оцінювати експлуатаційні, техніко-економічні, технологічні, правові, соціальні, та екологічні складові організації перевезень;
СК-10 Здатність оцінювати та забезпечувати ергономічну ефективність транспортних технологій;
СК-11 Здатність оцінювати та забезпечувати безпеку транспортної діяльності;
СК-13 Здатність оцінювати плани та пропозиції щодо організації та технології перевезень, складені іншими суб’єктами, та вносити необхідні зміни виходячи з техніко-експлуатаційних параметрів та принципів функціонування об’єктів та пристроїв транспортної інфраструктури, транспортних засобів (суден);
СК-14 Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, автоматизовані системи керування та геоінформаційні системи при організації перевізного процесу.

4. Результати навчання.

  • РН-3 Давати відповіді, пояснювати, розуміти пояснення, дискутувати, звітувати державною мовою на достатньому для професійної діяльності рівні;
  • РН-5 Застосовувати, використовувати сучасні інформаційні і комунікаційні технології для розв’язання практичних завдань з організації перевезень та проектування транспортних технологій;
  • РН-6 Досліджувати транспортні процеси, експериментувати, аналізувати та оцінювати параметри транспортних систем та технологій;
  • РН-9 Розробляти, планувати, впроваджувати методи організації безпечної діяльності у сфері транспортних систем та технологій;
  • РН-14 Організовувати та управляти перевезенням пасажирів та багажу в різних сполученнях. Вибирати вид, марку, тип транспортних засобів (суден) та маршрутів руху. Організовувати обслуговування пасажирів на вокзалах та пасажирських терміналах;
  • РН-15 Оцінювати параметри транспортних потоків. Проектувати схеми і мережі транспортних систем. Розробляти технології оперативного управління транспортними потоками;
  • РН-18 Досліджувати види і типи транспортних систем. Знаходити рішення оптимізації параметрів транспортних систем. Оцінювати ефективність інфраструктури та технології функціонування транспортних систем;
  • РН-19 Пояснювати експлуатаційну, техніко -економічну, технологічну, правову, соціальну та екологічну ефективність організації перевезень;
  • РН-23 Розпізнавати якісні і кількісні показники експлуатації транспортних засобів (суден). Оцінювати елементи конструкції транспортних засобів (суден). Установлювати зв'язок між елементами конструкції транспортних засобів (суден);
  • РН-24 Вибирати інформаційні системи для організації перевезень. Експлуатувати автоматизовані системи керування та навігаційні системи у перевізному процесі. Використовувати електронні карти.

5. У результаті вивчення дисципліни  студент повинен  знати:  характеристики маршрутів та принципи їх організації; показники роботи транспорту і їх зв'язок з технологічним процесом;  вимоги до перевезень; основи організації і управління роботи пасажирського транспорту.

6. У результаті вивчення дисципліни  студент повинен вміти :  виконати прогнозування пасажиропотоків по окремих об'єктах та видах перевезень пасажирів у відповідності з видами транспорту;  складати план заходів щодо організації та проведення обстеження пасажиропотоків і виконати ці обстеження та визначити за допомогою імовірнісно-статистичних методів характеристики пасажиропотоків;  записати план перевезень в термінах математики і за допомогою методів математичного програмування вирішити задачу оптимізації пасажиропотоків;  проаналізувати характер та особливості протікання процесу перевезень пасажирів та вантажів як функціонування інтегрованої системи;  формувати та розраховувати маршрути пасажирських та вантажних перевезень;  складати схеми, графи і матриці транспортних зв'язків (мереж) циклів перевезень;  здійснювати обстеження шляхів сполучення та об’єктів забезпечення перевезень у відповідності до конкретного виду транспорту;  обґрунтовувати відкриття, закриття та зміну маршрутів пасажирського транспорту; вибирати тип та визначати кількість пасажирських транспортних засобів та рейсів;  визначити вплив на величину собівартості перевезень експлуатаційних факторів;  обґрунтувати вибір доцільного методу організації руху і роботи екіпажів транспортних засобів при пасажирських перевезеннях; вибрати та побудувати оптимальний графік руху; розробляти розклади руху за маршрутами та транспортними об’єктами (станції, вокзали, порти тощо); встановити вимоги до транспортних засобів, режиму перевезень, підготовки екіпажів транспортних засобів; визначити вимоги до транспортних засобів; обґрунтувати вибір рухомого складу; документально вести облік виконання договорів за видами послуг, що надаються; визначати рівень транспортного обслуговування і розраховувати його характеристики; здійснювати складання передбачених нормативно-правовими актами документів з урахуванням виду транспорту та виду сполучення.